Dört ayaklı robot Anymal-D, AI teknolojisini kullanarak insanlarla badminton oynuyor

Şaibe

Member
YENİArtık Haberler makalelerini dinleyebilirsiniz!


ETH Zürih'in Robotik Sistemler Laboratuvarı'nda mühendisler, insanlarla badminton oynayabilen dört ayaklı bir robot olan Anymal-D'yi yarattılar.

Bu proje, gelişmiş robotların dinamik, hızlı tempolu oyunları nasıl üstlenebileceğini gösteren robotik, yapay zeka ve sporları bir araya getiriyor.

Anymal-D'nin tasarım ve yetenekleri, spor ve ötesinde insan-robot işbirliği için yeni olasılıklar ortaya koyuyor.

Ücretsiz Cyberguy raporum için kaydolun
En iyi teknoloji ipuçlarımı, acil güvenlik uyarılarımı ve doğrudan gelen kutunuza teslim edilen özel fırsatları alın. Ayrıca, nihai dolandırıcılık hayatta kalma kılavuzuma anında erişebilirsiniz – katıldığınızda ücretsiz.



Anymal-d, insanlarla badminton oynayabilen dört ayaklı bir robot (Eth Zürih)

Anymal-D insanlarla badminton nasıl oynar?


Badminton, hızlı ayak işi, hızlı tepkiler ve hassas el-göz koordinasyonu gerektiren bir oyundur. Bir robotu sahaya bir şans vermek için ETH Zürih ekibi Her Anymal-D, stabilite ve çeviklik için dört bacak, raketin sallanması için dinamik bir kol ve sutulaştırmayı izlemek için bir stereo kamera ile donatılmıştır. Robot, gerçek zamanlı olarak Shuttlecock'un hareketini tahmin etmesini ve tepki vermesini sağlayan bir takviye öğrenme tabanlı denetleyici kullanır. Anymal-D, mahkemede hareket edebilir, duruşunu ayarlayabilir ve salınımlarını zamanlayabilir, mitingleri 10 atış için insan oyuncularıyla devam ettirebilir.

Tenis ortağı yok mu? Bu AI robotu ile endişelenme

Anymal-D'nin badminton becerilerinin arkasındaki teknoloji


Anymal-D'nin stereo kamerası gözleri olarak hizmet eder ve sürekli olarak Shuttlecock'u izler. Robot, gördüklerini eğitiminden elde edilen verilerle karşılaştırmak için bir “Algılama Gürültü Modeli” kullanır ve öngörülemez hareket etse bile Shuttlecock'u izlemesine yardımcı olur. Robot, bir insan oyuncusunun zor bir atış için nasıl eğilebileceğini taklit ederek, kapanmayı görünür tutmak için vücudunu fırlatabilir.


badminton robot 2


Anymal-d, insanlarla badminton oynayabilen dört ayaklı bir robot (Eth Zürih)


Humanplus robotu piyanoyu oynamaktan ping-pong'a boksa gidebilir

Tüm vücut kontrolü için birleşik takviye öğrenimi


Bacakları ve kolu koordine etmek herhangi bir robot için zordur. ETH Zürih ekibi, takviye öğrenimi kullanarak birleşik bir kontrol politikası geliştirdi ve Anymal-D'nin koordineli bir bütün olarak hareket etmesine ve sallanmasına izin verdi. Bu sistem simülasyon konusunda eğitildi, bu yüzden robot gerçek bir mahkemeye çıkmadan önce çok çeşitli atışların ve durumların nasıl ele alınacağını öğrendi.


badminton robot 3


Anymal-D'nin diyagramı, insanlarla badminton oynayabilen dört ayaklı bir robot (Eth Zürih)


AI insansı robot insan duygularını ve davranışlarını taklit etmeyi öğrenir

Donanım Entegrasyonu: Robotun içinde ne var?


Anymal-D, sağlam bir dörtlü tabanı Dynaarm ile birleştirir ve raket, etkili çarpma için 45 derecelik bir açıyla ayarlanır. Robotun durum tahmini 400 Hz, kontrol politikası 100 Hz'de güncellenir ve algılama sistemi 60 Hz'de çalışır. Tüm bunlar bir Jetson Agx Orin modülünde çalışır, robotu duyarlı ve harekete hazır hale getirir.

Kişisel bilgilerinizin zaten web'de olup olmadığını öğrenmek için ücretsiz bir tarama alın


badminton robot 4


Anymal-d, insanlarla badminton oynayabilen dört ayaklı bir robot (Eth Zürih)

Badminton'u bir robotla oynamanın zorlukları


Robotun bacaklarını ve kolunu sorunsuz bir şekilde birlikte çalışmak büyük bir zorluktur. Çoğu robot bu görevleri ayrı ayrı ele alır, ancak bu çevikliği sınırlar. Hareket ve kol kontrolünü tek bir sisteme birleştirerek, Anymal-D duruşunu ve yürüyüşünü Shuttlecock'un yoluna göre ayarlayabilir ve daha çok bir insan oyuncusu gibi hareket edebilir.

AI tenis robot koçu oyunculara profesyonel eğitim getiriyor


badminton robot 5


Anymal-d, insanlarla badminton oynayabilen dört ayaklı bir robot (Eth Zürih)

Aktif Algı: Anymal-D Oyunu Nasıl Görüyor


Robotların insan gözleri yoktur, bu nedenle kameraları kare hızları ve görüş alanı ile mücadele edebilir. Anymal-D'nin algısı-duyarlı denetleyicisi, kamerasının sorunsuz bir şekilde hareket etmesini sağlar ve her zaman Shuttlecock'u izler. Algılama gürültüsü modeli, simülasyon ve gerçek eşleşmeler arasındaki boşluğu kapatmaya yardımcı olur ve robotu oyunlar sırasında daha güvenilir hale getirir.

Yapay Zeka (AI) nedir?


badminton robot 6


Anymal-d, insanlarla badminton oynayabilen dört ayaklı bir robot (Eth Zürih)

Gerçek Dünya Dağıtım: Robotu Mahkemeye Getirme


Laboratuardan badminton mahkemesine Anymal-D'yi getirmek, güç sınırları ve iletişim gecikmeleri gibi pratik sorunlarla uğraşmak anlamına geliyordu. Bu zorluklara rağmen, robot insan oyuncularına ayak uydurmayı, farklı atış hızlarına ve iniş pozisyonlarına yanıt vermeyi ve uyarlanabilirliğini ve becerisini sergileyen mitingleri korumayı başardı.


badminton robot 7


Anymal-d, insanlarla badminton oynayabilen dört ayaklı bir robot (Eth Zürih)

Anymal-D'nin badminton performansı: Testler ne gösterdi?


Amatör oyuncularla işbirlikçi oyunlarda, Anymal-D izlendi, durduruldu ve etkileyici bir tutarlılıkla kapatıldı. Ortalama olarak, bir insan vuruşundan sonra shuttlecock'un yörüngesini işlemek yaklaşık 0.357 saniye sürdü ve bu pozisyona girip atış yapmak için yarım saniyenin biraz üzerinde kaldı. Her atışa geri dönmese de, robotun mitingleri koruma ve oyunun hızına uyum sağlama yeteneği, robotiklerin dinamik spor senaryolarında ne kadar ileri geldiğini vurgular.

Tüm teknoloji cihazlarınızın nasıl çalışacağına dair hızlı video ipuçları için Kurt'un YouTube kanalına abone olun


Badminton Robot 8


Anymal-d, insanlarla badminton oynayabilen dört ayaklı bir robot (Eth Zürih)

Kurt'un temel çıkarımları


Anymal-D, özellikle badminton gibi hızlı tempolu etkinliklerde insanlarla birlikte çalışmak söz konusu olduğunda, robotiklerin ne kadar ilerlediğini gerçekten gösteriyor. Bir robotun sadece mahkemeye ayak uydurmakla kalmayıp, aslında insan oyuncularıyla toplandığını ve oyuna geliştikçe adapte olduğunu görmek ilginçtir. Bu teknolojiler gelişmeye devam ettikçe, her türlü spor ve aktivitede bize katılan daha fazla robot hayal etmek kolaydır, oyun ve ekip çalışmasını herkes için daha da eğlenceli hale getirir.

Haberler uygulamasını almak için buraya tıklayın

Anymal-D gibi bir robota karşı bir maç oynamayı merak eder misiniz, yoksa hiçbir şeyin badminton oynama deneyimini başka bir insanla değiştiremeyeceğini düşünüyor musunuz? Bize yazarak bize bildirin Cyberguy.com/contact.

Teknoloji ipuçlarım ve güvenlik uyarılarım için daha fazla bilgi için, Cyberguy.com/newsletter.

Kurt'a bir soru sorun veya hangi hikayeleri kapsamamızı istediğinizi bize bildirin

Kurt'u sosyal kanallarında takip edin

En çok sorulan Siberguy sorularının cevapları:

Kurt'tan yeni:

Telif Hakkı 2025 Cyberguy.com. Her hakkı saklıdır.



Kurt “Cyberguy” Knutsson, “Fox & Friends” te sabahları başlayan Haberler & Fox Business'a katkılarıyla hayatı daha iyi hale getiren derin bir teknoloji, teçhizat ve gadget sevgisine sahip ödüllü bir teknoloji gazetecisidir. Teknoloji sorunuz mu var? Kurt'un ücretsiz siberguy bültenini alın, sesini paylaşın, bir hikaye fikrini veya cyberguy.com'da yorum yapın.