Bu içeriğe erişim için Haberler'e katılın
Ayrıca hesabınızla belirli makalelere ve diğer premium içeriklere özel erişim – ücretsiz.
Geçerli bir e.
E-postanızı girip devam düğmesine bastığınızda, Mali Teşvik Bildirimimizi içeren Haberler'in Kullanım Koşullarını ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz. İçeriğe erişmek için e-postanızı kontrol edin ve verilen talimatları izleyin.
Sorun yaşıyorsanız? Buraya tıklayın.
Teknoloji üzerinde çalışan bir şirketin başkanına göre, yapay zeka ile donatılmış tamamen otonom bir havacı, yaklaşmakta olan pilot açığının hafifletilmesine yardımcı olabilir.
Merlin Labs CEO'su Matt George, Haberler'a şöyle konuştu: “Gökyüzündeki şeylere yönelik artan ihtiyaca ayak uydurabilecek yeterli sayıda pilotumuz yok.” “Bu, dünya çapında havacılığa olan talep arttıkça, bir havacılık sistemi tasarlamak ve bir havacılık ve uzay sistemi tasarlamak için sabırsızlıkla beklememiz gereken bir şey.”
Yönetim danışmanlığı firması Oliver Wyman, geçen yıl yaklaşık 12.710 havacı sıkıntısı olduğunu tespit ettiğinde, havayolu sektöründe 2032 yılına kadar 13.300 pilot açığının olacağını öngörmüştü. Ve Merlin'in ana müşterilerinden biri olan Hava Kuvvetleri, yıllardır yaklaşık 2.000 pilotun hedefinin gerisindeydi ve Stars and Stripes'a göre deneyimli havacıları tutmak için 600.000 dolara kadar ikramiye teklif ediyordu.
FOX NEWS DİJİTAL ORİJİNALLERİNİ BURADA İZLEYİN
George, “Dünyadaki ticari trafik miktarı her 15 yılda bir ikiye katlanıyor” dedi. “Paketlerinin iki gün veya daha kısa sürede teslim edilmesini isteyen veya hava sistemine erişebilmek isteyen milyarlarca ve milyarlarca yeni tüketici internete girdikçe… insanlığın gökyüzüyle ilişkisi hakkında farklı düşünmemiz gerekiyor.”
Merlin, yazılımıyla hem kargo uçağı kokpitlerindeki bir insan pilotu değiştirerek eksikliği gidermeyi hem de kalan havacıların bazı sorumluluklarını üstlenerek işlerini kolaylaştırmayı hedefliyor. George, bunun uçmayı daha güvenli hale getireceğini vurguladı ve şirketinin sisteminin büyük ölçüde geleneksel havacılık teknolojisine dayandığını ve boşlukları doldurmak için yalnızca yapay zekayı kullandığını ekledi.
George, “Merlin yazılımı, geleneksel olarak bir insan pilot tarafından gerçekleştirilen, havacılık, navigasyon ve iletişim fonksiyonları olarak adlandırdığımız işlevleri gerçekleştirmek üzere tasarlandı” dedi. “Sistem, uçağın nereye gitmesi gerektiğini, uçağın hava sahasında nasıl etkileşime girmesi gerektiğini, hatta hava trafik kontrolörlerinin talimatlarını anlama ve karşılık verme gibi şeyleri bile belirliyor.”
Merlin Labs CEO'su Matt George, yapay zeka pilotunun sertifikasyonu hakkında yakında yapılacak bir duyuruyu duyurdu. (Snowpoint Ventures'ın izniyle)
YAPAY ZEKA (AI) NEDİR?
Sonuç olarak insan pilotlar daha büyük göreve daha fazla odaklanabiliyor ve “beyinlerini temel havacılık işlevlerini yerine getirmek için kullanmak yerine beyinlerini önemli şeyler için kullanabiliyorlar” diye devam etti George.
Geçtiğimiz ay Merlin, otonom pilotunun bazı özelliklerinin Hava Kuvvetleri'nin havadan yakıt ikmali jeti olan KC-135 Stratotanker'da test edilip gösterileceğini duyurdu. George ayrıca birkaç hafta içinde “bizim projemizdeki bazı nihai son noktalarla ilgili” bir duyurunun geleceğini söyledi. [civil] Pazara sunmaya başladığımızda sertifikasyon süreci.”
kertenkele benzeri bir robot, donanmanın 'felaketleri önlemesine' nasıl yardımcı olabilir: dekore edilmiş kıdemli
Merlin Labs, KC-135 Stratotanker üzerindeki otonom pilot yazılımının özelliklerini test etmek ve göstermek için ABD Hava Kuvvetleri ile ortaklık kuracağını duyurdu. (Getty Images aracılığıyla Joel Lerner/Xinhua)
FOX HABER UYGULAMASINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYIN
Yine de George, insan pilotların yakın zamanda hiçbir yere gitmeyeceğini vurguladı.
George, “Geleceğin özerklik ve insanların birleşimi olduğunu düşünüyoruz” dedi. “Bu, mutlaka içinde insan olmadan etrafta uçan bir grup uçak değil, ancak uçaktaki insanların kabiliyetini tamamlayan, yüksek düzeyde özerklikle etrafta uçan bir grup uçak.”
Ayrıca hesabınızla belirli makalelere ve diğer premium içeriklere özel erişim – ücretsiz.
Geçerli bir e.
E-postanızı girip devam düğmesine bastığınızda, Mali Teşvik Bildirimimizi içeren Haberler'in Kullanım Koşullarını ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz. İçeriğe erişmek için e-postanızı kontrol edin ve verilen talimatları izleyin.
Sorun yaşıyorsanız? Buraya tıklayın.
Teknoloji üzerinde çalışan bir şirketin başkanına göre, yapay zeka ile donatılmış tamamen otonom bir havacı, yaklaşmakta olan pilot açığının hafifletilmesine yardımcı olabilir.
Merlin Labs CEO'su Matt George, Haberler'a şöyle konuştu: “Gökyüzündeki şeylere yönelik artan ihtiyaca ayak uydurabilecek yeterli sayıda pilotumuz yok.” “Bu, dünya çapında havacılığa olan talep arttıkça, bir havacılık sistemi tasarlamak ve bir havacılık ve uzay sistemi tasarlamak için sabırsızlıkla beklememiz gereken bir şey.”
Yönetim danışmanlığı firması Oliver Wyman, geçen yıl yaklaşık 12.710 havacı sıkıntısı olduğunu tespit ettiğinde, havayolu sektöründe 2032 yılına kadar 13.300 pilot açığının olacağını öngörmüştü. Ve Merlin'in ana müşterilerinden biri olan Hava Kuvvetleri, yıllardır yaklaşık 2.000 pilotun hedefinin gerisindeydi ve Stars and Stripes'a göre deneyimli havacıları tutmak için 600.000 dolara kadar ikramiye teklif ediyordu.
FOX NEWS DİJİTAL ORİJİNALLERİNİ BURADA İZLEYİN
George, “Dünyadaki ticari trafik miktarı her 15 yılda bir ikiye katlanıyor” dedi. “Paketlerinin iki gün veya daha kısa sürede teslim edilmesini isteyen veya hava sistemine erişebilmek isteyen milyarlarca ve milyarlarca yeni tüketici internete girdikçe… insanlığın gökyüzüyle ilişkisi hakkında farklı düşünmemiz gerekiyor.”
Merlin, yazılımıyla hem kargo uçağı kokpitlerindeki bir insan pilotu değiştirerek eksikliği gidermeyi hem de kalan havacıların bazı sorumluluklarını üstlenerek işlerini kolaylaştırmayı hedefliyor. George, bunun uçmayı daha güvenli hale getireceğini vurguladı ve şirketinin sisteminin büyük ölçüde geleneksel havacılık teknolojisine dayandığını ve boşlukları doldurmak için yalnızca yapay zekayı kullandığını ekledi.
George, “Merlin yazılımı, geleneksel olarak bir insan pilot tarafından gerçekleştirilen, havacılık, navigasyon ve iletişim fonksiyonları olarak adlandırdığımız işlevleri gerçekleştirmek üzere tasarlandı” dedi. “Sistem, uçağın nereye gitmesi gerektiğini, uçağın hava sahasında nasıl etkileşime girmesi gerektiğini, hatta hava trafik kontrolörlerinin talimatlarını anlama ve karşılık verme gibi şeyleri bile belirliyor.”
Merlin Labs CEO'su Matt George, yapay zeka pilotunun sertifikasyonu hakkında yakında yapılacak bir duyuruyu duyurdu. (Snowpoint Ventures'ın izniyle)
YAPAY ZEKA (AI) NEDİR?
Sonuç olarak insan pilotlar daha büyük göreve daha fazla odaklanabiliyor ve “beyinlerini temel havacılık işlevlerini yerine getirmek için kullanmak yerine beyinlerini önemli şeyler için kullanabiliyorlar” diye devam etti George.
Geçtiğimiz ay Merlin, otonom pilotunun bazı özelliklerinin Hava Kuvvetleri'nin havadan yakıt ikmali jeti olan KC-135 Stratotanker'da test edilip gösterileceğini duyurdu. George ayrıca birkaç hafta içinde “bizim projemizdeki bazı nihai son noktalarla ilgili” bir duyurunun geleceğini söyledi. [civil] Pazara sunmaya başladığımızda sertifikasyon süreci.”
kertenkele benzeri bir robot, donanmanın 'felaketleri önlemesine' nasıl yardımcı olabilir: dekore edilmiş kıdemli
Merlin Labs, KC-135 Stratotanker üzerindeki otonom pilot yazılımının özelliklerini test etmek ve göstermek için ABD Hava Kuvvetleri ile ortaklık kuracağını duyurdu. (Getty Images aracılığıyla Joel Lerner/Xinhua)
FOX HABER UYGULAMASINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYIN
Yine de George, insan pilotların yakın zamanda hiçbir yere gitmeyeceğini vurguladı.
George, “Geleceğin özerklik ve insanların birleşimi olduğunu düşünüyoruz” dedi. “Bu, mutlaka içinde insan olmadan etrafta uçan bir grup uçak değil, ancak uçaktaki insanların kabiliyetini tamamlayan, yüksek düzeyde özerklikle etrafta uçan bir grup uçak.”