California Üniversitesi, Berkeley bilgisayar bilimi profesörüne göre yapay zeka destekli chatbot eğitmenleri muhtemelen geleneksel eğitimde devrim yaratacak ve bire bir eğitimle öğrencilere fayda sağlayacak.
ChatGPT, geçen yıl piyasaya sürüldüğünde insan konuşmasını taklit edebilen chatbot’u genç nesiller kullanmaya koştuğu için öğrenciler arasında şimdiden iz bıraktı. Berkeley profesörü ve önde gelen yapay zeka uzmanı Stuart Russell, teknoloji geliştikçe ChatGPT tarzı kişiselleştirilmiş eğitmenlerle geleneksel eğitimde devrim yaratabileceğini düşünüyor.
Russell, AI’nın eğitim üzerindeki potansiyel etkisi hakkında Guardian’a “Önümüzdeki birkaç yıl içinde arayabileceğimiz en büyük fayda eğitimdir” dedi. “Birkaç yıl içinde, belki de bu on yılın sonunda, dünyadaki her çocuğa oldukça yüksek kalitede bir eğitim vermek mümkün olmalı. Bu potansiyel olarak dönüştürücü.”
Geçen hafta BM’nin AI for Good Küresel Zirvesi için Cenevre’de bulunan Russell, kişiselleştirilmiş sohbet robotlarının öğrenciler için “lisenin sonuna kadar çoğu materyali” cep telefonlarından veya bilgisayarlarından kapsayabileceğini savundu.
AI KULLANARAK KOPYA YAPAN ÖĞRENCİLER, TESPİT HİZMETLERİNİN KULLANIMI ARTTIKÇA AÇIKLANACAKLARI İÇİN UYARDI
Berkeley Bilgisayar Bilimi Profesörü, Akıllı Sistemler Merkezi direktörü ve standart ders kitabı Yapay Zeka: Modern Bir Yaklaşım”ın ortak yazarı Stuart Russell, 29 Temmuz’da Buenos Aires’te Yapay Zeka Üzerine Uluslararası Ortak Konferansta konferansını veriyor , 2015 AFP PHOTO / JUAN MABROMATA (Fotoğrafın kaynağı JUAN MABROMATA/AFP via Getty Images olmalıdır) (Getty Images)
OpenAI, Mart ayında kar amacı gütmeyen bir eğitim kuruluşuyla yapılan ortaklığın duyurusuna göre şu anda GPT-4 tarafından desteklenen bir sanal öğretmen programını test ediyor. OpenAI yaptığı duyuruda, programın “hem öğrenciler için sanal bir öğretmen hem de öğretmenler için bir sınıf asistanı olarak işlev gördüğünü” söyledi.
YZ, KOLEJ ÖĞRENCİLERİ TEKNOLOJİ KAVŞAĞINDA BULUNURKEN SİLAH TARTIŞMASINA BENZER OLDU
Russell, araştırmaların, bire bir özel dersin öğrenciler için geleneksel sınıf eğitimine kıyasla iki veya üç kat daha faydalı olduğunu gösterdiğini söyledi. Guardians’a, öğretmenler ve onların sendikaları arasında “daha az öğretmenin – hatta muhtemelen hiç istihdam edilmemesine” ilişkin muhtemelen “makul korkular” olacağını söyledi. Bununla birlikte, Haberler Digital’e, senaryonun gerçekleşeceğine “mutlaka” inanmadığını ve öğretmenlerin yerini alan botlardan çok “AI öğretmenlerinin potansiyel katma değerine” odaklandığını belirtti.
Russell, “Hükümet veya okul bölgesi olsaydım ve %25 daha fazla öğretmenle eğitim kalitesini ikiye katlama – çoğu çocuğu 11 veya 12 yaşına kadar üniversite seviyesine getirme – fırsatı olsaydı, bu anlaşmayı kabul ederdim” dedi. Haberler Digital’e söyledi. “Öğretmenler, büyük bir sınıfa tek bir ders vermek yerine, küçük çocuk gruplarıyla rehber olarak çalışacak ve aynı zamanda çocukların işbirliği yapmayı vb. öğrenmelerine yardımcı olacak.”
Boş bir sınıf. (iStock)
Sınıfta AI kullanımı hakkında soru sorulduğunda, Ulusal Eğitim Derneği sözcüsü Haberler Digital’i işçi sendikasının yıllık toplantısında AI kullanımının “öğrencilerin ve eğitimcilerin ihtiyaçlarını desteklemesi”, “adil olması” gerektiğini ayrıntılarıyla açıklayan bir karara yönlendirdi. , erişilebilir ve kapsayıcı” ve herhangi bir önyargı içermez.
“Ulusal Eğitim Derneği, Yapay Zeka (AI) teknolojilerinin geliştirilmesinin ve yaygınlaşmasının öğrencileri, eğitimcileri, kamu eğitimini ve daha geniş topluluğu etkilemeye devam edeceğine inanıyor.” ve “eğitimcilerin, öğrencilerin veya ailelerinin mahremiyetinden ödün vermemek.”
Russell, teknolojiyi kullanmayla ilişkili risklerin öğrencilerin beyin yıkama olasılığını içerdiğini, ancak eğitimde insan katılımının hala gerekli olacağını not etti. Guardian makalesine göre, eğitimdeki insan rolleri, “oyun alanı monitörü” gibi rollere veya yurttaşlık ve ahlak veya grup egzersizlerinde lider sınıflara dönüşebilir.
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ SINIFTA YAPAY ZEKA KONUSUNDA AÇIKLANDI: ‘HERKES CHATGPT KULLANIYOR’
Yorumları, Danimarka’dan yapılan bir araştırmanın hemen ardından geldi. “karizmatik” robotlar bulan, tutkulu bir tonda konuşmaya programlanmış olanlar, grup projeleri sırasında yaratıcılığı artırarak üniversite öğrencileri üzerinde olumlu bir etkiye sahip olabilir.
Russell, “Deneyleri yapmadık, bu nedenle bir yapay zeka sisteminin bir çocuk için yeterli olup olmayacağını bilmiyoruz. Motivasyon var, işbirliği yapmayı öğrenmek var, sadece ‘Toplamları yapabilir miyim?’ değil” dedi. “Çocukluğun sosyal yönlerinin korunmasını ve geliştirilmesini sağlamak esas olacaktır.”
Russell, BM zirvesinde ChatGPT ve diğer sohbet robotlarının o kadar iyi eğitimli hale geldiğini, “bir tuğla duvara çarpmaya başladıklarını” ve yakında eğitim için kullanacakları “evrendeki metinlerin tükenebileceğini” söyledi.
14 NİSAN: Tablette ChatGPt web sitesi, 14 Nisan 2023, Madrid, İspanya. ((Fotoğraf Eduardo Parra/Europa Press aracılığıyla Getty Images))
Geçen ay yayınlanan ve henüz emsal incelemesinden geçmemiş bir çalışma, ChatGPT’nin Massachusetts Teknoloji Enstitüsü’nün matematik, bilgisayar bilimi ve elektrik mühendisliği lisans derslerini başarıyla tamamlayabildiğini ortaya koydu.
EĞİTMENLER, CHATGPT ÇAĞINDA ÖĞRENCİLERİ DÜRÜST TUTMAK İÇİN YAPAY ZEKA SİSTEMLERİNİ KEŞFEDİYOR
MIT profesörleri de dahil olmak üzere 15 uzman tarafından yazılan çalışma, chatbot’un müfredattaki soruları %100 doğrulukla yanıtlayabildiğini buldu. Bununla birlikte, Chronicle of Higher Education’a göre, metodolojiyi inceleyen üç MIT öğrencisi, ChatGPT’nin derslerde kopya çekmesine izin veren çalışmayla ilgili “apaçık sorunlar” bulduklarını iddia ediyor.
4 Mayıs 2023 tarihinde çekilen bu resimde ChatGPT logosu ve AI Yapay Zeka sözcükleri görülüyor. (REUTERS/Dado Ruvic/İllüstrasyon)
IVY LEAGUE ÜNİVERSİTESİ, BU SONBAHAR ÖĞRENCİLERİNE AI CHATBOT İLE ÖĞRETME PLANINI AÇIKLADI: “GELENEĞİN” “EVRİMİ”
Russell, ChatGPT’nin piyasaya sürülmesinden bu yana yapay zekanın kullanım patlaması sırasında dikkatli olunması çağrısında bulundu ve teknolojiyi insanlığın gelişmesine yardımcı olabilecek, ancak aynı zamanda “korkunç zarar verebilecek” bir araç olarak müjdeledi. Russell, politika belirleyicilerin ve laboratuvar liderlerinin “gelişmiş yapay zeka tasarımı için bir dizi paylaşılan güvenlik protokolü geliştirip uygulayabilmesi” için laboratuvarlardaki yapay zeka araştırmalarına ara verilmesi çağrısında bulunan açık bir mektubu imzalayan binlerce teknoloji uzmanı, lider ve diğerlerinden biriydi.
HABERLER SUNULDU
“Ayrıca (en azından) politika yapıcılar, teknoloji şirketleri ve AI araştırma topluluğu arasında ilerlemeden önce ne tür önlemlere ihtiyaç duyulduğu konusunda ciddi ve odaklanmış bir görüşmeye yol açması umuduyla mektubu imzaladım. Bunu söylemenin zamanı geldi. Russell baharda bir köşe yazısında, bu sadece saf araştırma çoktan geride kaldı,” diye yazmıştı.
ChatGPT, geçen yıl piyasaya sürüldüğünde insan konuşmasını taklit edebilen chatbot’u genç nesiller kullanmaya koştuğu için öğrenciler arasında şimdiden iz bıraktı. Berkeley profesörü ve önde gelen yapay zeka uzmanı Stuart Russell, teknoloji geliştikçe ChatGPT tarzı kişiselleştirilmiş eğitmenlerle geleneksel eğitimde devrim yaratabileceğini düşünüyor.
Russell, AI’nın eğitim üzerindeki potansiyel etkisi hakkında Guardian’a “Önümüzdeki birkaç yıl içinde arayabileceğimiz en büyük fayda eğitimdir” dedi. “Birkaç yıl içinde, belki de bu on yılın sonunda, dünyadaki her çocuğa oldukça yüksek kalitede bir eğitim vermek mümkün olmalı. Bu potansiyel olarak dönüştürücü.”
Geçen hafta BM’nin AI for Good Küresel Zirvesi için Cenevre’de bulunan Russell, kişiselleştirilmiş sohbet robotlarının öğrenciler için “lisenin sonuna kadar çoğu materyali” cep telefonlarından veya bilgisayarlarından kapsayabileceğini savundu.
AI KULLANARAK KOPYA YAPAN ÖĞRENCİLER, TESPİT HİZMETLERİNİN KULLANIMI ARTTIKÇA AÇIKLANACAKLARI İÇİN UYARDI
Berkeley Bilgisayar Bilimi Profesörü, Akıllı Sistemler Merkezi direktörü ve standart ders kitabı Yapay Zeka: Modern Bir Yaklaşım”ın ortak yazarı Stuart Russell, 29 Temmuz’da Buenos Aires’te Yapay Zeka Üzerine Uluslararası Ortak Konferansta konferansını veriyor , 2015 AFP PHOTO / JUAN MABROMATA (Fotoğrafın kaynağı JUAN MABROMATA/AFP via Getty Images olmalıdır) (Getty Images)
OpenAI, Mart ayında kar amacı gütmeyen bir eğitim kuruluşuyla yapılan ortaklığın duyurusuna göre şu anda GPT-4 tarafından desteklenen bir sanal öğretmen programını test ediyor. OpenAI yaptığı duyuruda, programın “hem öğrenciler için sanal bir öğretmen hem de öğretmenler için bir sınıf asistanı olarak işlev gördüğünü” söyledi.
YZ, KOLEJ ÖĞRENCİLERİ TEKNOLOJİ KAVŞAĞINDA BULUNURKEN SİLAH TARTIŞMASINA BENZER OLDU
Russell, araştırmaların, bire bir özel dersin öğrenciler için geleneksel sınıf eğitimine kıyasla iki veya üç kat daha faydalı olduğunu gösterdiğini söyledi. Guardians’a, öğretmenler ve onların sendikaları arasında “daha az öğretmenin – hatta muhtemelen hiç istihdam edilmemesine” ilişkin muhtemelen “makul korkular” olacağını söyledi. Bununla birlikte, Haberler Digital’e, senaryonun gerçekleşeceğine “mutlaka” inanmadığını ve öğretmenlerin yerini alan botlardan çok “AI öğretmenlerinin potansiyel katma değerine” odaklandığını belirtti.
Russell, “Hükümet veya okul bölgesi olsaydım ve %25 daha fazla öğretmenle eğitim kalitesini ikiye katlama – çoğu çocuğu 11 veya 12 yaşına kadar üniversite seviyesine getirme – fırsatı olsaydı, bu anlaşmayı kabul ederdim” dedi. Haberler Digital’e söyledi. “Öğretmenler, büyük bir sınıfa tek bir ders vermek yerine, küçük çocuk gruplarıyla rehber olarak çalışacak ve aynı zamanda çocukların işbirliği yapmayı vb. öğrenmelerine yardımcı olacak.”
Boş bir sınıf. (iStock)
Sınıfta AI kullanımı hakkında soru sorulduğunda, Ulusal Eğitim Derneği sözcüsü Haberler Digital’i işçi sendikasının yıllık toplantısında AI kullanımının “öğrencilerin ve eğitimcilerin ihtiyaçlarını desteklemesi”, “adil olması” gerektiğini ayrıntılarıyla açıklayan bir karara yönlendirdi. , erişilebilir ve kapsayıcı” ve herhangi bir önyargı içermez.
“Ulusal Eğitim Derneği, Yapay Zeka (AI) teknolojilerinin geliştirilmesinin ve yaygınlaşmasının öğrencileri, eğitimcileri, kamu eğitimini ve daha geniş topluluğu etkilemeye devam edeceğine inanıyor.” ve “eğitimcilerin, öğrencilerin veya ailelerinin mahremiyetinden ödün vermemek.”
Russell, teknolojiyi kullanmayla ilişkili risklerin öğrencilerin beyin yıkama olasılığını içerdiğini, ancak eğitimde insan katılımının hala gerekli olacağını not etti. Guardian makalesine göre, eğitimdeki insan rolleri, “oyun alanı monitörü” gibi rollere veya yurttaşlık ve ahlak veya grup egzersizlerinde lider sınıflara dönüşebilir.
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ SINIFTA YAPAY ZEKA KONUSUNDA AÇIKLANDI: ‘HERKES CHATGPT KULLANIYOR’
Yorumları, Danimarka’dan yapılan bir araştırmanın hemen ardından geldi. “karizmatik” robotlar bulan, tutkulu bir tonda konuşmaya programlanmış olanlar, grup projeleri sırasında yaratıcılığı artırarak üniversite öğrencileri üzerinde olumlu bir etkiye sahip olabilir.
Russell, “Deneyleri yapmadık, bu nedenle bir yapay zeka sisteminin bir çocuk için yeterli olup olmayacağını bilmiyoruz. Motivasyon var, işbirliği yapmayı öğrenmek var, sadece ‘Toplamları yapabilir miyim?’ değil” dedi. “Çocukluğun sosyal yönlerinin korunmasını ve geliştirilmesini sağlamak esas olacaktır.”
Russell, BM zirvesinde ChatGPT ve diğer sohbet robotlarının o kadar iyi eğitimli hale geldiğini, “bir tuğla duvara çarpmaya başladıklarını” ve yakında eğitim için kullanacakları “evrendeki metinlerin tükenebileceğini” söyledi.
14 NİSAN: Tablette ChatGPt web sitesi, 14 Nisan 2023, Madrid, İspanya. ((Fotoğraf Eduardo Parra/Europa Press aracılığıyla Getty Images))
Geçen ay yayınlanan ve henüz emsal incelemesinden geçmemiş bir çalışma, ChatGPT’nin Massachusetts Teknoloji Enstitüsü’nün matematik, bilgisayar bilimi ve elektrik mühendisliği lisans derslerini başarıyla tamamlayabildiğini ortaya koydu.
EĞİTMENLER, CHATGPT ÇAĞINDA ÖĞRENCİLERİ DÜRÜST TUTMAK İÇİN YAPAY ZEKA SİSTEMLERİNİ KEŞFEDİYOR
MIT profesörleri de dahil olmak üzere 15 uzman tarafından yazılan çalışma, chatbot’un müfredattaki soruları %100 doğrulukla yanıtlayabildiğini buldu. Bununla birlikte, Chronicle of Higher Education’a göre, metodolojiyi inceleyen üç MIT öğrencisi, ChatGPT’nin derslerde kopya çekmesine izin veren çalışmayla ilgili “apaçık sorunlar” bulduklarını iddia ediyor.
4 Mayıs 2023 tarihinde çekilen bu resimde ChatGPT logosu ve AI Yapay Zeka sözcükleri görülüyor. (REUTERS/Dado Ruvic/İllüstrasyon)
IVY LEAGUE ÜNİVERSİTESİ, BU SONBAHAR ÖĞRENCİLERİNE AI CHATBOT İLE ÖĞRETME PLANINI AÇIKLADI: “GELENEĞİN” “EVRİMİ”
Russell, ChatGPT’nin piyasaya sürülmesinden bu yana yapay zekanın kullanım patlaması sırasında dikkatli olunması çağrısında bulundu ve teknolojiyi insanlığın gelişmesine yardımcı olabilecek, ancak aynı zamanda “korkunç zarar verebilecek” bir araç olarak müjdeledi. Russell, politika belirleyicilerin ve laboratuvar liderlerinin “gelişmiş yapay zeka tasarımı için bir dizi paylaşılan güvenlik protokolü geliştirip uygulayabilmesi” için laboratuvarlardaki yapay zeka araştırmalarına ara verilmesi çağrısında bulunan açık bir mektubu imzalayan binlerce teknoloji uzmanı, lider ve diğerlerinden biriydi.
HABERLER SUNULDU
“Ayrıca (en azından) politika yapıcılar, teknoloji şirketleri ve AI araştırma topluluğu arasında ilerlemeden önce ne tür önlemlere ihtiyaç duyulduğu konusunda ciddi ve odaklanmış bir görüşmeye yol açması umuduyla mektubu imzaladım. Bunu söylemenin zamanı geldi. Russell baharda bir köşe yazısında, bu sadece saf araştırma çoktan geride kaldı,” diye yazmıştı.