Neden sürücüsüz arabalar bu Kaliforniya şehrinde kuralları tamamen yıkabiliyor?

Şaibe

Member
Teknolojinin hızla ilerlediğini düşünüyorsanız haklı olabilirsiniz. Kaliforniya gibi bazı eyaletlerde yasalar henüz teknolojiye yetişemedi.

Araç paylaşımı yapan sürücüler ve kiralık scooterlar yolları zaten yeterince karmaşık hale getirmiyorsa, artık yollarda sürücüsüz arabalar var ve onları sorumlu tutacak kimse yok.

Sürücüsü olan bir araba kadar hasara neden olma yeteneği göz önüne alındığında, sürücüsüz arabaların da aynı düzeyde sonuç veya başvuruya maruz kalacağını varsaymak doğal görünmektedir.

Ancak Arizona ve Teksas'ın aksine Kaliforniya'da yasalar değişmedi.

GÜVENLİK UYARILARI, HIZLI VİDEO İPUÇLARI, TEKNİK İNCELEMELER VE SİZİ DAHA AKILLI HALE GETİRECEK KOLAY NASIL YAPILIRLARI İÇEREN KURT'UN ÜCRETSİZ CYBERGUY HABER BÜLTENİNİ ALMAK İÇİN TIKLAYIN



Seyir AV'si (Kelley Mavi Kitabı)

Otonom araçlar körfez kenarındaki şehirde trafik cezalarından nasıl kaçıyor?


San Francisco'da otonom araçların (AV) 2022 yılından bu yana şehir sınırları içerisinde sürücüsüz çalışmasına izin veriliyor. AV'ler yoldaki diğer araçlar gibi bir görevli tarafından durdurulabilirken, sürücü ya da kişi olmadığı sürece alıntı yazılamıyor. Arabanın çalışmasını denetleyen güvenlik sürücüsü mevcut.


kendi kendine sürüş 2


Seyir AV'si (Kelley Mavi Kitabı)


DAHA FAZLA: ABD'DEKİ İLK İNSANSI ROBOT FABRİKASI YILDA 10.000 ROBOT ÜRETEBİLİR

Teknik olarak AV'nin kayıtlı sahibi, park ihlali gibi hareket etmeyen ihlallerden dolayı suçlanabiliyor. Endişe verici bir şekilde, bir AV'nin kayıtlı sahibi, dur işaretinin yanından geçmek veya caddenin yanlış tarafına geçmek gibi hareket ihlallerinden dolayı suçlanamaz.


kendi kendine sürüş 3


“Bilete tabidir” tabelası (Kurt “Cyberguy” Knutsson)


DAHA FAZLA: SUÇLA MÜCADELE AI ROBOCOP, NEW YORK'UN METRO SÜRÜCÜLERİNİ GÖZETLİYOR

Kaliforniya'nın otonom araç yasaları konusunda neden diğer eyaletlere yetişmesi gerekiyor?


Arizona ve Teksas gibi eyaletler, sürücüsüz araçların sürücü olsun ya da olmasın hareket ihlali nedeniyle cezalandırılabilmesi için yasalarını güncellerken, Kaliforniya bunu yapmadı. Bu teknik özellik nedeniyle Kaliforniya, AV'ler için vahşi, vahşi batı haline geldi; çünkü kendi kendini süren arabalar, hareket ihlalleri için aynı sonuçlarla karşı karşıya kalmıyor. Bu özellikle rahatsız edicidir, çünkü hareketli ihlallerin neden olabileceği potansiyel hasarın genellikle hareketsiz ihlallerden daha büyük olduğu iddia edilebilir.

İronik bir şekilde Kaliforniya, AV'ler olan robotaksiler için en büyük pazara sahip. Yalnızca San Francisco'da Waymo ve Cruise arasında faaliyet gösteren 500'den fazla AV var ve bu, bunların genişletilmesine izin veren tartışmalı oylamadan önce. Bunu yalnızca 125 AV'nin çalıştığı Austin, Teksas ile karşılaştırın.


sürücüsüz araba 4


San Francisco'da Sokak (Kurt “Cyberguy” Knutsson)


DAHA FAZLASI: BU ROBOT EVİNİZİ KORUMANIZA VE BAĞLANTIYA GEÇMENİZE NASIL YARDIMCI OLUR?

San Francisco'daki otonom araçlara ilişkin acil yasal reform ihtiyacı


San Francisco yerlileri ve yetkilileri, AV'lerle dolu bir şehirde yaşamanın zorluklarını bildiriyorlar. Acil müdahale ekiplerinin engellenmesinden yayayı AV'nin altına sürüklemeye kadar yasal olarak bir şeylerin değişmesi gerektiği açık.

BURAYA TIKLAYARAK FOX BUSINESS'I HAREKETE GEÇİRİN

Cruise gibi önde gelen robotaksi şirketleri, geniş çapta kamuoyuna duyurulan yaya sürükleme olayının ardından geri adım atıp hizmeti duraklatırken, yasanın teknolojiyi hızlandırması gerektiği açık.


sürücüsüz araba 5


Sokakta Cruise AV (Dolaşmak)

Otonom araçları daha güvenli ve daha hesap verebilir hale getirmek için neler yapılabilir?


Teknoloji ilerledikçe, onu yöneten yasalar da ilerlemelidir. AV'ler sadece bir yenilik değil, milyonlarca insanın hayatını ve güvenliğini etkileyen bir gerçektir. AV inovasyonunda önde gelen şehirlerden biri olan San Francisco, AV düzenlemelerinde de lider olmalıdır. San Francisco'da AV'leri daha güvenli ve daha hesap verebilir hale getirmek için atılabilecek birkaç adım var.

Kanunların güncellenmesi Bir sürücünün mevcut olup olmadığına bakılmaksızın AV'ler için ihlal alıntılarının taşınmasına izin vermek. Bu, dikkatsiz veya hatalı AV davranışları için caydırıcı olacak ve kayıtlı AV sahiplerinin eylemlerinden sorumlu tutulmasını sağlayacaktır.

YAPAY ZEKA (AI) NEDİR?

Açık ve şeffaf bir sistem oluşturmak
Özellikle yaralanma veya ölümle sonuçlanan AV olaylarını raporlamak ve araştırmak için. Bu, AV kazalarının nedenlerinin belirlenmesine ve önlenmesine yardımcı olacak ve halkın AV teknolojisine olan güvenini ve güvenini artıracaktır.

Asgari bir standart oluşturmak AV güvenliği ve performansı için, AV'lerin engelleri, yayaları ve diğer araçları tespit edip bunlardan kaçınabilecek sensörlere, kameralara ve iletişim sistemlerine sahip olmasını zorunlu kılmak gibi. Bu, AV'lerin karmaşık ve dinamik kentsel ortamlarda güvenli ve güvenilir bir şekilde çalışabilmesini sağlayacaktır.

AV şirketleri, araştırmacılar ve paydaşlarla işbirliği yapmak AV testi ve dağıtımı için en iyi uygulamaları ve yönergeleri geliştirmek. Bu, AV endüstrisi ile kamu sektörü arasında bir yenilik ve işbirliği kültürünü teşvik edecek ve AV'lerin toplumun ihtiyaçları ve değerleriyle uyumlu olmasını sağlayacaktır.

Kurt'un önemli çıkarımları


AV'ler San Francisco ve ötesinde seyahat etme, hareket etme ve yaşama şeklimizi değiştirebilir. Ancak aynı zamanda ele alınması ve kontrol edilmesi gereken önemli zorlukları ve riskleri de beraberinde getiriyorlar. San Francisco, otonom araçları düzenlemek için proaktif ve sorumlu adımlar atarak AV'lerin yalnızca teknolojik bir harika değil aynı zamanda sosyal bir fayda olmasını da sağlayabilir.

FOX HABER UYGULAMASINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYIN

Şehrinizde henüz AV'ler var mı? Sürüş konusunda kime daha çok güveniyorsunuz: insanlara mı yoksa makinelere mi? adresine yazarak bize bildirin. Cyberguy.com/Contact.

Daha fazla teknik ipucum ve güvenlik uyarım için şu adrese giderek ücretsiz CyberGuy Rapor Bültenime abone olun: Cyberguy.com/Newsletter.

Kurt'a bir soru sorun veya hangi hikayeleri ele almamızı istediğinizi bize bildirin.

En çok sorulan CyberGuy sorularının yanıtları:

Telif hakkı 2024 CyberGuy.com'a aittir. Her hakkı saklıdır.



Kurt “CyberGuy” Knutsson, sabahları “FOX & Friends” programında Haberler ve FOX Business'a yaptığı katkılarla hayatı daha iyi hale getiren teknolojiye, donanıma ve cihazlara derin bir sevgi besleyen ödüllü bir teknoloji gazetecisidir. Teknik bir sorunuz mu var? Kurt'un CyberGuy Haber Bültenini alın, sesinizi, hikaye fikrinizi veya yorumunuzu CyberGuy.com'da paylaşın.