Bir uzmana göre, yapay zeka bir gün barlarda müşterilerin siparişlerini alabilir ve hatta müdavimleri tanıyabilir, çünkü gıda ve konaklama sektörleri yapay zekayı günlük görevlere entegre etmeyi “yavaş yavaş” benimsemeye başlar.
Birleşik Krallık merkezli konaklama teknolojisi firması Zonal’ın ürün direktörü Glenn Tait, teknoloji hem güçlendikçe hem de kullanımda büyüdükçe yapay zekanın gıda ve konaklama endüstrisini şekillendireceği altı yolu özetledi. AI’yı konaklama sektörüne dahil etmenin “yavaş” olduğunu, ancak teknolojinin, insanların “müşterileri için daha iyi deneyimler yaratmasına” yardımcı olurken işi kolaylaştıracağını da sözlerine ekledi.
“[AI] Tait, yakın zamanda Haberler Digital’e verdiği bir düşünce yazısında, “Genellikle insanların günlerini alacak şeyleri saniyeler içinde oluşturup analiz edebilmedeki etkinliğini gösterdi.” Teknolojinin ‘Terminatör tarzı’ bir şekilde ele geçirilmesinden korkan bu yeni bir kavram değil. Al, iPhone’larımızın kilidini açmak için yüz tanıma teknolojisini kullanmaktan tam otomatik arabalara kadar, şimdiden günlük hayatımızın temel bir parçası.”
Tait, yapay zekanın sektörü şekillendireceği en önemli altı yöntemin şunları içereceğini söylüyor: restoran rezervasyonlarını ve yanıtları otomatikleştirme; stok yönetiminin iyileştirilmesi; ileriye dönük planlama ve ilerleme; müşteri deneyimini hiper kişiselleştirme; öngörücü bakım; yüz tanıma.
AI VE MAKİNE ÖĞRENİMİ, TİCARİ MUTFAKLARDA VE RESTAURANTLARDAKİ GIDA ATIKLARINI ‘GERÇEK ZAMANLI’ NASIL ORTAYA ÇIKARIR?
18 Temmuz 2023 tarihli bu illüstrasyon fotoğrafında arka planda kitaplar olan bir dizüstü bilgisayarda yapay zeka çizimleri görülüyor. (Getty Images)
Robotik ve yapay zeka daha yaygın ve kullanıcı dostu hale geldikçe Tait, yapay zekanın barlarda müşterilerin siparişlerini aldığı ve müdavimleri ve onların siparişlerini tanıdığı bir gün hayal ediyor. Muhtemel fütüristik barmenler, müşteriyi tanırken müşterinin en sevdiği içecekleri kaydetmek için yüz tanıma teknolojisiyle birlikte, insan zihninin nasıl öğrendiğini taklit etmek için verilere ve algoritmalara odaklanan bir yapay zeka dalı olan makine öğrenimini kullanırdı.
Daily Star’a verdiği demeçte, “Bu tür bir teknoloji, düzenli müşterilere ‘her zamanki bir bardak’ veya pencerenin en sevdikleri yeri gibi kişisel bir şey sunmak için kullanılabilir” dedi.
“Bir müşterinin nasıl hissettiğini anlamak için AI’nın kullanıldığını da görebiliriz, eğer mutsuz görünüyorlarsa veya ana yemeklerini çok uzun süredir bekliyorlarsa, teknoloji bir personelin masaya gitmesini sağlayabilir.”
Ancak Tait, “Yapay zekanın tamamen robot şeflerden ibaret olmadığını” vurguladı.
Bir barda bir kadeh tekila dökülüyor. (Getty Images)
HIZLI YEMEK SİPARİŞİ Mİ VERİYORSUNUZ? BİLSİNİZ YA DA BİLMEYİN BİR ROBOT EMRİ ALABİLİR
Haberler Digital’e yaptığı açıklamada, “Aslında bu teknoloji, barların, barların ve restoranların müşterileri için daha iyi deneyimler yaratmalarına yardımcı olmak için arka planda çalışabilir – deneyimi devralmadan” dedi. “Misafirperverlikte hala insan dokunuşuna ihtiyacımız var, ancak AI kullanmak, süreçleri kolaylaştırarak ve iş akışlarını yöneterek personele değerli zamandan tasarruf sağlayabilir, bu da operatörlere ve personele en iyi yaptıkları şeye, yani olağanüstü müşteri hizmeti sunmaya odaklanmaları için boş alan bırakır.”
Tait’e göre müşterilerin yüzde sekseni, restoranların ve barların deneyimlerini bir şekilde kişiselleştirmesini istiyor ve yapay zeka, bir müşteri barda bir şeyler atıştırmak veya bira içmek için geri döndüğünde müşterilerin tercihlerini kaydetmesi için bir makine fırsatı sunuyor. .
“Geçmiş siparişlere, göz atma geçmişine ve hatta müşteri hizmetleri etkileşimlerine bakarak AI, her bir müşterinin kapsamlı bir resmini oluşturmaya yardımcı olan kalıpları belirleyebilir. Daha sonra bu analiz, ihtiyaçlarını karşılaması en muhtemel ürün veya hizmetleri önermek için kullanılabilir. belirli ihtiyaçlar ve ilgi alanları,” dedi Tait yazısında.
CHATGPT YAŞAM TÜYOLARI: KULLANICILAR, YAPAY ZEKA TARİFLERİ VE YEMEK PLANLARINDAN ALIŞVERİŞ LİSTELERİNİ NASIL OLUŞTURUYOR?
Kopya alanı ile odak dışı arka plan üzerinde kafede boş masa üstü (iStock)
Tait’e göre gıda endüstrisindeki AI, insan çalışanlar ve restoran sahipleri için iş yüklerini hafifletecek şekilde rezervasyonların ve müşteri hizmetleri sorularının otomatikleştirilmesine de yardımcı olacak. Teknoloji, “hangi ürünlerin iyi satıldığını analiz ederek ve belirli bir ürün için tüketici talebini tespit edip yanıtlayarak” restoranların “fazla sipariş yerine stoğu daha iyi yönetmesine” yardımcı olurken.
DUNKIN’ BRANDS, HUBKONNECT ORTAKLIĞI İLE ABD LOKASYONLARINA AI PAZARLAMA SUNUYOR
Haberler Digital daha önce yapay zekanın, atılan yiyecekleri tartarak ve gıdanın maliyetini ve profilini deşifre ederek ABD’nin ülkenin gıda arzının tahmini %30-40’ını oluşturan gıda israfını azaltmasına nasıl yardımcı olabileceğini bildirmişti. Tait, yapay zekanın kullanılmayan yiyecekleri çöpe atmayı azaltırken işletme sahiplerine nakit tasarrufu sağlamada insanlar için faydalı bir ortak olabileceğini yineledi.
Londra’daki bir barda bir masada bardakları birayla tutan eller. Bir grup arkadaş şehirde bira saatinin tadını çıkarıyor, bardaklara yakın. (iStock)
Tait, “Bazı gıda atığı AI yönetim teknolojisi, israf edilen yiyeceklerin görüntülerini çeken, mutfak personeline gerçek zamanlı geri bildirim sağlayan, porsiyon boyutunu izlemelerine ve israfı azaltmak için verimliliği artırmalarına yardımcı olan AI destekli kameraları içerir.” düşünce parçası
HABERLER SUNULDU
ABD, son yıllarda bazı restoranların, özellikle de fast-food restoranlarının yapay zekayı benimsediğini zaten gördü. Wendy’s, bu yıl arabaya servis siparişlerini alabilen “arabaya servis deneyiminde yapay zeka ile devrim yaratma” planlarını duyururken, Hardee’s ve Carl’s Jr. zaten “Tori” olarak adlandırılan kendi AI arabaya servis teknolojisini uyguladı ve McDonald’s çoktan yuvarlanıyor 2021’de yapay zeka destekli arabaya servis pencereleri.
Birleşik Krallık merkezli konaklama teknolojisi firması Zonal’ın ürün direktörü Glenn Tait, teknoloji hem güçlendikçe hem de kullanımda büyüdükçe yapay zekanın gıda ve konaklama endüstrisini şekillendireceği altı yolu özetledi. AI’yı konaklama sektörüne dahil etmenin “yavaş” olduğunu, ancak teknolojinin, insanların “müşterileri için daha iyi deneyimler yaratmasına” yardımcı olurken işi kolaylaştıracağını da sözlerine ekledi.
“[AI] Tait, yakın zamanda Haberler Digital’e verdiği bir düşünce yazısında, “Genellikle insanların günlerini alacak şeyleri saniyeler içinde oluşturup analiz edebilmedeki etkinliğini gösterdi.” Teknolojinin ‘Terminatör tarzı’ bir şekilde ele geçirilmesinden korkan bu yeni bir kavram değil. Al, iPhone’larımızın kilidini açmak için yüz tanıma teknolojisini kullanmaktan tam otomatik arabalara kadar, şimdiden günlük hayatımızın temel bir parçası.”
Tait, yapay zekanın sektörü şekillendireceği en önemli altı yöntemin şunları içereceğini söylüyor: restoran rezervasyonlarını ve yanıtları otomatikleştirme; stok yönetiminin iyileştirilmesi; ileriye dönük planlama ve ilerleme; müşteri deneyimini hiper kişiselleştirme; öngörücü bakım; yüz tanıma.
AI VE MAKİNE ÖĞRENİMİ, TİCARİ MUTFAKLARDA VE RESTAURANTLARDAKİ GIDA ATIKLARINI ‘GERÇEK ZAMANLI’ NASIL ORTAYA ÇIKARIR?
18 Temmuz 2023 tarihli bu illüstrasyon fotoğrafında arka planda kitaplar olan bir dizüstü bilgisayarda yapay zeka çizimleri görülüyor. (Getty Images)
Robotik ve yapay zeka daha yaygın ve kullanıcı dostu hale geldikçe Tait, yapay zekanın barlarda müşterilerin siparişlerini aldığı ve müdavimleri ve onların siparişlerini tanıdığı bir gün hayal ediyor. Muhtemel fütüristik barmenler, müşteriyi tanırken müşterinin en sevdiği içecekleri kaydetmek için yüz tanıma teknolojisiyle birlikte, insan zihninin nasıl öğrendiğini taklit etmek için verilere ve algoritmalara odaklanan bir yapay zeka dalı olan makine öğrenimini kullanırdı.
Daily Star’a verdiği demeçte, “Bu tür bir teknoloji, düzenli müşterilere ‘her zamanki bir bardak’ veya pencerenin en sevdikleri yeri gibi kişisel bir şey sunmak için kullanılabilir” dedi.
“Bir müşterinin nasıl hissettiğini anlamak için AI’nın kullanıldığını da görebiliriz, eğer mutsuz görünüyorlarsa veya ana yemeklerini çok uzun süredir bekliyorlarsa, teknoloji bir personelin masaya gitmesini sağlayabilir.”
Ancak Tait, “Yapay zekanın tamamen robot şeflerden ibaret olmadığını” vurguladı.
Bir barda bir kadeh tekila dökülüyor. (Getty Images)
HIZLI YEMEK SİPARİŞİ Mİ VERİYORSUNUZ? BİLSİNİZ YA DA BİLMEYİN BİR ROBOT EMRİ ALABİLİR
Haberler Digital’e yaptığı açıklamada, “Aslında bu teknoloji, barların, barların ve restoranların müşterileri için daha iyi deneyimler yaratmalarına yardımcı olmak için arka planda çalışabilir – deneyimi devralmadan” dedi. “Misafirperverlikte hala insan dokunuşuna ihtiyacımız var, ancak AI kullanmak, süreçleri kolaylaştırarak ve iş akışlarını yöneterek personele değerli zamandan tasarruf sağlayabilir, bu da operatörlere ve personele en iyi yaptıkları şeye, yani olağanüstü müşteri hizmeti sunmaya odaklanmaları için boş alan bırakır.”
Tait’e göre müşterilerin yüzde sekseni, restoranların ve barların deneyimlerini bir şekilde kişiselleştirmesini istiyor ve yapay zeka, bir müşteri barda bir şeyler atıştırmak veya bira içmek için geri döndüğünde müşterilerin tercihlerini kaydetmesi için bir makine fırsatı sunuyor. .
“Geçmiş siparişlere, göz atma geçmişine ve hatta müşteri hizmetleri etkileşimlerine bakarak AI, her bir müşterinin kapsamlı bir resmini oluşturmaya yardımcı olan kalıpları belirleyebilir. Daha sonra bu analiz, ihtiyaçlarını karşılaması en muhtemel ürün veya hizmetleri önermek için kullanılabilir. belirli ihtiyaçlar ve ilgi alanları,” dedi Tait yazısında.
CHATGPT YAŞAM TÜYOLARI: KULLANICILAR, YAPAY ZEKA TARİFLERİ VE YEMEK PLANLARINDAN ALIŞVERİŞ LİSTELERİNİ NASIL OLUŞTURUYOR?
Kopya alanı ile odak dışı arka plan üzerinde kafede boş masa üstü (iStock)
Tait’e göre gıda endüstrisindeki AI, insan çalışanlar ve restoran sahipleri için iş yüklerini hafifletecek şekilde rezervasyonların ve müşteri hizmetleri sorularının otomatikleştirilmesine de yardımcı olacak. Teknoloji, “hangi ürünlerin iyi satıldığını analiz ederek ve belirli bir ürün için tüketici talebini tespit edip yanıtlayarak” restoranların “fazla sipariş yerine stoğu daha iyi yönetmesine” yardımcı olurken.
DUNKIN’ BRANDS, HUBKONNECT ORTAKLIĞI İLE ABD LOKASYONLARINA AI PAZARLAMA SUNUYOR
Haberler Digital daha önce yapay zekanın, atılan yiyecekleri tartarak ve gıdanın maliyetini ve profilini deşifre ederek ABD’nin ülkenin gıda arzının tahmini %30-40’ını oluşturan gıda israfını azaltmasına nasıl yardımcı olabileceğini bildirmişti. Tait, yapay zekanın kullanılmayan yiyecekleri çöpe atmayı azaltırken işletme sahiplerine nakit tasarrufu sağlamada insanlar için faydalı bir ortak olabileceğini yineledi.
Londra’daki bir barda bir masada bardakları birayla tutan eller. Bir grup arkadaş şehirde bira saatinin tadını çıkarıyor, bardaklara yakın. (iStock)
Tait, “Bazı gıda atığı AI yönetim teknolojisi, israf edilen yiyeceklerin görüntülerini çeken, mutfak personeline gerçek zamanlı geri bildirim sağlayan, porsiyon boyutunu izlemelerine ve israfı azaltmak için verimliliği artırmalarına yardımcı olan AI destekli kameraları içerir.” düşünce parçası
HABERLER SUNULDU
ABD, son yıllarda bazı restoranların, özellikle de fast-food restoranlarının yapay zekayı benimsediğini zaten gördü. Wendy’s, bu yıl arabaya servis siparişlerini alabilen “arabaya servis deneyiminde yapay zeka ile devrim yaratma” planlarını duyururken, Hardee’s ve Carl’s Jr. zaten “Tori” olarak adlandırılan kendi AI arabaya servis teknolojisini uyguladı ve McDonald’s çoktan yuvarlanıyor 2021’de yapay zeka destekli arabaya servis pencereleri.