Geçtiğimiz hafta sonu doğrudan kötü kasırgalardan hava durumu verilerini toplamak için Güney Karolina, Charleston yakınlarındaki Atlantik Okyanusu’na yüksek teknolojili bir yelkenli insansız hava aracı konuşlandırıldı.
Saidrone olarak bilinen otonom okyanus uçağı, ajansa kasırgalar hakkında veri toplama konusunda yardımcı olmak için Ulusal Okyanus ve Atmosfer İdaresi (NOAA) ile ortaklaşa otonom okyanus insansız hava araçları tasarlayan ve işleten Kaliforniya merkezli Saildrone Inc. şirketi tarafından yeniden konuşlandırıldı. . Aynı yelkenli, 2021’de Sam Kasırgası Atlantik’i boydan boya geçtiğinde “denizdeki büyük bir kasırganın içinden ilk kez çekilen videoyu” yakaladığında uluslararası manşetlere taşındı.
NOAA daha önce kasırga araştırmalarına dronları dahil etmişti ve 2023 daha da büyük ve daha yüksek teknolojili bir filo görecek. 1 Haziran’dan 30 Kasım’a kadar sürecek olan 2023 Atlantik kasırga sezonunda, Atlantik Okyanusu, Karayipler ve Meksika Körfezi üzerindeki fırtınalarda konuşlandırılabilecek 12 yelkenliden oluşan bir filo – şimdiye kadarki en büyük filo – görülecek.
NOAA oşinografı ve misyonun sorumlularından biri olan Greg Foltz, “Güney Karolina kıyılarının açıkları, nispeten sığ suların bir fırtınaya enerji sağlayan Gulf Stream’in güçlü, sıcak akıntılarıyla birleştiği, özellikle karmaşık bir okyanus bölgesidir.” Haberler Digital’e sağlanan bir basın açıklamasına göre, müfettişler, hafta sonu konuşlandırılan yelkenli hakkında söyledi.
“Kasırgalar bu ılık suların üzerinden geçtiğinde, potansiyel olarak karaya çıkmadan hemen önce yoğunlaşırlar, bu nedenle okyanusun bu bölgedeki fırtınalarla nasıl etkileşime girdiğini anlamak gerçekten önemlidir.”
AI, DÜNYANIN HAVA TAHMİNİ OLABİLİR Mİ? İNSAN TASARIMI HAVA DURUMU MODELLERİ ÇIKIŞTA OLABİLİR
Saildrone Explorer SD 1045, Temmuz ayında Güney Karolina, Charleston kıyılarında yeniden konuşlandırıldı. (Saildrone Inc.)
ABD ajansları ve ordu, son aylarda, ulusal güvenliği güçlendirmek veya yangınlar ve fırtınalar gibi doğal afetleri incelemek için otonom olarak uçmak için tipik olarak yapay zeka ve bilgisayar görüşüne dayanan dronlar gibi teknolojileri nasıl kullandıklarına dair tekrar tekrar açıklamalar yaptılar. Özellikle yelkenli uçaklar, 24 saat araştırmaları kaydetmek için akustik ve kamera sistemleri ve sensör verileriyle birlikte makine öğrenimini kullanır.
Yelkenli uçakları tipik olarak 90 gün boyunca yelken açar ve yeni otonom yelkenli gemilerden ikisi, bir kasırga öncesinde hızlı konuşlandırma için ihtiyaç duyulana kadar bu yıl kıyıda kalacak.
Saildrone’den Matt Womble, bu yılın başlarında New Scientist’e “Bir nesneyi kasıtlı olarak Dünya üzerindeki en yaşanmaz ve tehlikeli ortamlardan birine, büyük bir Atlantik kasırgasının ortasına götürüyoruz,” dedi.
2023 kasırga sezonu için St. Thomas, ABD Virjin Adaları’nda bir yelkenli. (NOAA AOML)
NOAA Kasırga Saha Programı Direktör Yardımcısı Heather Holbach, kasırgalar üzerine yaptığı araştırma hakkında Bradenton Herald’a “Yıllar boyunca verilere bakarak çok fazla sorum var” dedi. Fırtınaları çevreleyen gizemleri çözmenin tek yolunun, insansız araçlar için en uygun olan içeriden veri toplamak olduğunu söyledi.
“Bunun bizi nereye götüreceğini görmek için çok heyecanlıyım” dedi.
YAPAY ZEKA AYLARCA HAVA DURUMUNU TAHMİN ETEBİLİR Mİ? BU ŞİRKET BAŞARABİLECEĞİNİ SÖYLÜYOR
NOAA Uçak Operasyon Merkezi ve Hurricane Hunter uçağı. (NOAA)
NOAA’dan Greg Foltz’a göre yelkenli uçaklar, 2021 ve 2022 kasırga mevsimlerinde benzeri görülmemiş veriler toplayabildi ve genişletilmiş filo, araştırmacıların “aynı kasırgaya birden fazla yelkenli uçağı sokabileceği” anlamına geliyor. Aynı fırtınayı farklı açılardan gözlemlemek, gemiler deniz yüzey sıcaklığı, tuzluluk, yüzey hava sıcaklığı, nem, basınç, rüzgar yönü ve hızı ve dalga yüksekliği hakkında veri topladığından, fırtınayla ilgili tahminleri iyileştirebilir.
KALİFORNİYA İTFAİYECİLERİ İLE EKİP OLUŞARAK DUMAN KAOSA DÖNMEDEN ÖNCE TESPİT EDİYOR
NOAA, yeni kasırga izleme girişimleriyle ilgili bir basın açıklamasında, “Mürettebatsız sistemler ve diğer araçlar, okyanusun ve atmosferin farklı seviyelerinde, fırtınaların nasıl oluştuğunu, oluştuğunu ve yoğunlaştığını anlamanın anahtarı olan verileri topluyor.” Dedi. “NOAA Kasırga Avcısı uçağı taşıyan sensörler ile birlikte, bu veriler bilim adamları için kasırgaları yönlendiren güçlerin daha net bir resmini çiziyor.”
26 Eylül 2022, NASA tarafından yayınlanan bu uydu görüntüsü Ian Kasırgasını gösteriyor. (AP aracılığıyla EOSDIS)
Yelkenli gemiler ayrıca 90 metrelik dalgalara ve saatte 100 mili aşabilen kötü rüzgarlara neden olabilen fırtınalardan kaynaklanan bir darbeyi de kaldırabilir. Gemiler verileri toplarken, doğrudan kasırga modellerini besleyerek araştırmacıların kasırga fiziğini daha iyi simüle etmesine ve tahminleri tahmin etmesine olanak tanıyor.
HAVA KUVVETLERİ, YAPAY ZEKÂNIN ASKERLERİN HAVA SAHASINA HAKİM OLMASINA NASIL YARDIMCI OLACAĞINI GÖSTERİYOR
Bradenton Herald’a konuşan Foltz, “Nihayetinde modelleri geliştirmeyi ve kasırga yoğunluğu tahminini iyileştirmeyi umuyoruz.”
Hurricane Hunter uçağına sahip bir Altius insansız hava aracı. (NOAA / AOC)
Yelkenli gemilere, fırtınalara doğru uçarak sıcaklık, basınç ve nemi ölçebilen küçük uçaklar da dahil olmak üzere diğer otonom veri toplayıcı filoları katılacak. NOAA ayrıca, havadan bir fırtınaya düşerken “atmosferik basınç, sıcaklık, bağıl nem, rüzgar hızı ve rüzgar yönü profillerini” yakalayabilen, kasırgalara düşürülen yeni düşme sondaları, tüp şeklindeki sensör cihazları konuşlandıracak.
Yüksek teknoloji otonom makinelerin çoğalması, NOAA’nın ünlü “Kasırga Avcılarının” artık insanlı uçakları tehlikeli fırtınalarda uçurmayacağı anlamına gelmiyor – en azından şimdilik.
HABERLER SUNULDU
NOAA’nın Kasırga Araştırma Bölümü’nün baş meteoroloji uzmanı Joseph Cione, Bradenton Herald’a ajansın yeni nesil “Kasırga Avcısı” uçağı üzerinde çalıştığını ve insan araştırmacılarının önümüzdeki yıllarda fırtınalarda uçmaya devam edeceğini söyledi. Ancak, yalnızca insansız araçların fırtınalara uçacağı “yavaş bir geçiş” öngörüyor.
Saidrone olarak bilinen otonom okyanus uçağı, ajansa kasırgalar hakkında veri toplama konusunda yardımcı olmak için Ulusal Okyanus ve Atmosfer İdaresi (NOAA) ile ortaklaşa otonom okyanus insansız hava araçları tasarlayan ve işleten Kaliforniya merkezli Saildrone Inc. şirketi tarafından yeniden konuşlandırıldı. . Aynı yelkenli, 2021’de Sam Kasırgası Atlantik’i boydan boya geçtiğinde “denizdeki büyük bir kasırganın içinden ilk kez çekilen videoyu” yakaladığında uluslararası manşetlere taşındı.
NOAA daha önce kasırga araştırmalarına dronları dahil etmişti ve 2023 daha da büyük ve daha yüksek teknolojili bir filo görecek. 1 Haziran’dan 30 Kasım’a kadar sürecek olan 2023 Atlantik kasırga sezonunda, Atlantik Okyanusu, Karayipler ve Meksika Körfezi üzerindeki fırtınalarda konuşlandırılabilecek 12 yelkenliden oluşan bir filo – şimdiye kadarki en büyük filo – görülecek.
NOAA oşinografı ve misyonun sorumlularından biri olan Greg Foltz, “Güney Karolina kıyılarının açıkları, nispeten sığ suların bir fırtınaya enerji sağlayan Gulf Stream’in güçlü, sıcak akıntılarıyla birleştiği, özellikle karmaşık bir okyanus bölgesidir.” Haberler Digital’e sağlanan bir basın açıklamasına göre, müfettişler, hafta sonu konuşlandırılan yelkenli hakkında söyledi.
“Kasırgalar bu ılık suların üzerinden geçtiğinde, potansiyel olarak karaya çıkmadan hemen önce yoğunlaşırlar, bu nedenle okyanusun bu bölgedeki fırtınalarla nasıl etkileşime girdiğini anlamak gerçekten önemlidir.”
AI, DÜNYANIN HAVA TAHMİNİ OLABİLİR Mİ? İNSAN TASARIMI HAVA DURUMU MODELLERİ ÇIKIŞTA OLABİLİR
Saildrone Explorer SD 1045, Temmuz ayında Güney Karolina, Charleston kıyılarında yeniden konuşlandırıldı. (Saildrone Inc.)
ABD ajansları ve ordu, son aylarda, ulusal güvenliği güçlendirmek veya yangınlar ve fırtınalar gibi doğal afetleri incelemek için otonom olarak uçmak için tipik olarak yapay zeka ve bilgisayar görüşüne dayanan dronlar gibi teknolojileri nasıl kullandıklarına dair tekrar tekrar açıklamalar yaptılar. Özellikle yelkenli uçaklar, 24 saat araştırmaları kaydetmek için akustik ve kamera sistemleri ve sensör verileriyle birlikte makine öğrenimini kullanır.
Yelkenli uçakları tipik olarak 90 gün boyunca yelken açar ve yeni otonom yelkenli gemilerden ikisi, bir kasırga öncesinde hızlı konuşlandırma için ihtiyaç duyulana kadar bu yıl kıyıda kalacak.
Saildrone’den Matt Womble, bu yılın başlarında New Scientist’e “Bir nesneyi kasıtlı olarak Dünya üzerindeki en yaşanmaz ve tehlikeli ortamlardan birine, büyük bir Atlantik kasırgasının ortasına götürüyoruz,” dedi.
2023 kasırga sezonu için St. Thomas, ABD Virjin Adaları’nda bir yelkenli. (NOAA AOML)
NOAA Kasırga Saha Programı Direktör Yardımcısı Heather Holbach, kasırgalar üzerine yaptığı araştırma hakkında Bradenton Herald’a “Yıllar boyunca verilere bakarak çok fazla sorum var” dedi. Fırtınaları çevreleyen gizemleri çözmenin tek yolunun, insansız araçlar için en uygun olan içeriden veri toplamak olduğunu söyledi.
“Bunun bizi nereye götüreceğini görmek için çok heyecanlıyım” dedi.
YAPAY ZEKA AYLARCA HAVA DURUMUNU TAHMİN ETEBİLİR Mİ? BU ŞİRKET BAŞARABİLECEĞİNİ SÖYLÜYOR
NOAA Uçak Operasyon Merkezi ve Hurricane Hunter uçağı. (NOAA)
NOAA’dan Greg Foltz’a göre yelkenli uçaklar, 2021 ve 2022 kasırga mevsimlerinde benzeri görülmemiş veriler toplayabildi ve genişletilmiş filo, araştırmacıların “aynı kasırgaya birden fazla yelkenli uçağı sokabileceği” anlamına geliyor. Aynı fırtınayı farklı açılardan gözlemlemek, gemiler deniz yüzey sıcaklığı, tuzluluk, yüzey hava sıcaklığı, nem, basınç, rüzgar yönü ve hızı ve dalga yüksekliği hakkında veri topladığından, fırtınayla ilgili tahminleri iyileştirebilir.
KALİFORNİYA İTFAİYECİLERİ İLE EKİP OLUŞARAK DUMAN KAOSA DÖNMEDEN ÖNCE TESPİT EDİYOR
NOAA, yeni kasırga izleme girişimleriyle ilgili bir basın açıklamasında, “Mürettebatsız sistemler ve diğer araçlar, okyanusun ve atmosferin farklı seviyelerinde, fırtınaların nasıl oluştuğunu, oluştuğunu ve yoğunlaştığını anlamanın anahtarı olan verileri topluyor.” Dedi. “NOAA Kasırga Avcısı uçağı taşıyan sensörler ile birlikte, bu veriler bilim adamları için kasırgaları yönlendiren güçlerin daha net bir resmini çiziyor.”
26 Eylül 2022, NASA tarafından yayınlanan bu uydu görüntüsü Ian Kasırgasını gösteriyor. (AP aracılığıyla EOSDIS)
Yelkenli gemiler ayrıca 90 metrelik dalgalara ve saatte 100 mili aşabilen kötü rüzgarlara neden olabilen fırtınalardan kaynaklanan bir darbeyi de kaldırabilir. Gemiler verileri toplarken, doğrudan kasırga modellerini besleyerek araştırmacıların kasırga fiziğini daha iyi simüle etmesine ve tahminleri tahmin etmesine olanak tanıyor.
HAVA KUVVETLERİ, YAPAY ZEKÂNIN ASKERLERİN HAVA SAHASINA HAKİM OLMASINA NASIL YARDIMCI OLACAĞINI GÖSTERİYOR
Bradenton Herald’a konuşan Foltz, “Nihayetinde modelleri geliştirmeyi ve kasırga yoğunluğu tahminini iyileştirmeyi umuyoruz.”
Hurricane Hunter uçağına sahip bir Altius insansız hava aracı. (NOAA / AOC)
Yelkenli gemilere, fırtınalara doğru uçarak sıcaklık, basınç ve nemi ölçebilen küçük uçaklar da dahil olmak üzere diğer otonom veri toplayıcı filoları katılacak. NOAA ayrıca, havadan bir fırtınaya düşerken “atmosferik basınç, sıcaklık, bağıl nem, rüzgar hızı ve rüzgar yönü profillerini” yakalayabilen, kasırgalara düşürülen yeni düşme sondaları, tüp şeklindeki sensör cihazları konuşlandıracak.
Yüksek teknoloji otonom makinelerin çoğalması, NOAA’nın ünlü “Kasırga Avcılarının” artık insanlı uçakları tehlikeli fırtınalarda uçurmayacağı anlamına gelmiyor – en azından şimdilik.
HABERLER SUNULDU
NOAA’nın Kasırga Araştırma Bölümü’nün baş meteoroloji uzmanı Joseph Cione, Bradenton Herald’a ajansın yeni nesil “Kasırga Avcısı” uçağı üzerinde çalıştığını ve insan araştırmacılarının önümüzdeki yıllarda fırtınalarda uçmaya devam edeceğini söyledi. Ancak, yalnızca insansız araçların fırtınalara uçacağı “yavaş bir geçiş” öngörüyor.