Yapay zeka, uzak bir gelecekte insanlar tarafından düzenli olarak kullanılmaya bağlı, gelişmekte olan bir teknoloji gibi görünebilir, ancak milyonlarca insanın halihazırda günlük yaşamlarında kullandığı çeşitli makine öğrenimi ürünleri var.
Makine öğrenimi teknolojisi, arama motorları, çevrimiçi alışveriş algoritmaları, navigasyon sistemleri ve akıllı telefonlar gibi çeşitli günlük teknolojilerde yer alır. Popüler AI ürünleri, bir hedeften diğerine gitmenize, en sevdiğiniz filmle ilgili gerçekleri aramanıza veya belirli bir ürünü çevrimiçi olarak satın almanıza yardımcı olabilir.
İnsanların yapay zekayı günlük yaşamlarında nasıl kullandığını öğrenmek için aşağıyı okuyun.
YAPAY ZEKA SSS
Yüz tanıma, akıllı telefon cihazı olan hemen hemen herkes tarafından kullanılan yapay zeka teknolojisinin en popüler biçimlerinden biridir. Bir kişi telefonunun kilidini açmaya çalıştığında, çoğu zaman bir erişim kodu yazmaktan daha hızlı ve daha kolay olan dahili yüz tanıma özelliğini kullanır. Bu özellikte dünyaya öncülük eden şirket, yerleşik FaceID aksesuarıyla Apple’dır.
Apple’ın iPhone’u gibi akıllı telefon ürünleri, kullanıcılar ürünlerinin kilidini yüzlerini kullanarak açtıklarında AI teknolojisini kullanır. (BRITTANY HOSEA-SMALL/AFP, Getty Images aracılığıyla)
iPhone, yüz görüntünüzü yakalamak için 30.000 kızılötesi nokta kullanır ve ardından cihazın kilidini açmak için bunu yüzünüzün kayıtlı verileriyle karşılaştırmak için bir AI algoritması kullanır. Makine öğrenimi kodu o kadar doğru ki Apple, bir kişinin FaceID’yi doğru bir yüz olmadan atlama şansının neredeyse imkansız olduğunu açıkça belirtti. Gelecekte, bu AI teknolojisi biçimi arabaların, evlerin, spor salonlarının veya günlük yaşam için gerekli olan diğer alanların kilidini açabilir.
2. Arama motorları
Google veya Microsoft’un Bing’i gibi arama motorları, her gün dünya çapında yüz milyonlarca insan tarafından kullanılıyor. Yapay zeka, arama motorları tarafından sağlanan neredeyse sonsuz düzeydeki bilginin arkasındaki gizli reçetedir. Örneğin, Google’ın arama motoru, çok sayıda kullanıcı tarafından aranan popüler konular ve sorular hakkında bilgi depolar. Bir kullanıcı o konuyla ilgili bir anahtar kelime aradığında, Google AI teknolojisini kullanarak anında önerilen aramaları sağlayacaktır.
CHATGPT VE SAĞLIK BAKIMLARI: AI CHATBOT HASTA DENEYİMİNİ DEĞİŞTİREBİLİR Mİ?
Ayrıca Google veya Bing’te gördüğünüz reklamlar, ürünle deneyiminizi kişiselleştirmek ve etkileşimi teşvik etmek için arama geçmişinizi kullanan makine öğrenimi veri deposunun bir parçasıdır. Hem Microsoft hem de Google, yakın zamanda kullanıcı deneyimini iyileştirmek için doğrudan AI asistanlarını dahil etti. Bing, OpenAI’nin ChatGPT teknolojisine dayalı bir yapay zeka sohbet robotu kullanır ve Google, Bard adlı kendi yapay zeka sohbet robotunu tasarladı.
Yapay zeka gelişmeye devam ettikçe, dünyadaki en büyük arama motorları ve teknoloji şirketleri, kullanıcı deneyimini geliştirmek için makine öğreniminden en iyi şekilde yararlanan ürünü görmek için muhtemelen rekabet edecek.
3. Sesli asistanlar
Yapay zekanın en eski ve en popüler biçimlerinden biri, Apple iPhone tarafından dijital sesli asistanların tanıtılmasıydı. 2011 yılında akıllı telefon şirketi, Siri olarak bilinen dijital bir aksesuarla gelen iPhone 4’ü piyasaya sürdü. Siri, temel bilgileri iletebilen ve hava durumu ve randevular gibi konularda genel gerçeklerle kullanıcı sorularına yanıt verebilen, ayrıca telefon görüşmeleri yapabilen ve kısa mesajlara yanıt verebilen bir sesli asistandır.
Apple’ın Siri’si, Amazon’un Alexa’sı ve Microsoft’un Cortana’sı gibi dil işleme yardımcıları her gün milyonlarca insan tarafından kullanılıyor. (iStock)
AI, Amazon’un Alexa’sı, Google Home ve Microsoft’un Cortana’sı dahil olmak üzere çeşitli teknoloji rakipleri tarafından benimsenmiştir. Bu doğal dil işleme yapay zeka oluşturucuları, endişelerinize veya sorularınıza çok az hatayla veya hiç hata olmadan hızlı bir şekilde gerçek zamanlı yanıtlar verebilir. Diğer şirketler, tipik olarak insanlar tarafından tamamlanan iş alanlarını değiştirmek için bu makine öğrenimi teknolojisini benimsemiştir., müşteri desteği gibi.
4. Çevrimiçi alışveriş
Sizi takip eden ve satın alımlarınızı çevrimiçi olarak öneren yapay zeka, hem teknoloji firmaları hem de ticari perakendeciler için önemli bir araçtır. Makine öğrenimi teknolojisini kiralayan ve kullanan şirketler, genellikle yapay zeka işlemcisini geliştiren işletmeyle gelirin bir kısmını paylaşır. AI, çevrimiçi pazarda daha önce satın aldığınız verileri depolar ve daha sonra satın almak isteyebileceğiniz benzer öğeleri önermek için tahmine dayalı modeller kullanır.
AI VERİ SIZINTI KRİZİ: YENİ ARAÇ, ŞİRKET SIRLARININ CHATGPT’YE BESLENMESİNİ ENGELLER
Örneğin, dünyanın en büyük çevrimiçi perakendecisi olan Amazon, alışveriş deneyimini tam ihtiyaçlarına göre kişiselleştirip şekillendirdiği için müşteriler için belirli ürünler öneren algoritmalar kullanıyor. Tahmine dayalı analitikleri, bu sektördeki bu AI’nın en gelişmiş biçimlerinden bazılarıdır ve şirketin son on yılda büyük bir başarıya ulaşmasına yardımcı olmuştur.
5. Navigasyon sistemleri
Milyonlarca insanın günlük yaşamında kullanılan bir diğer önemli AI teknolojisi, arabalar veya akıllı telefonunuzun harita uygulamaları için otomatik navigasyon sistemleridir. Uber gibi şirketler, sürücülerin müşterileri istedikleri yere götürmesi ve bırakması için yapay zeka tarafından oluşturulmuş kendi navigasyon sistemlerini kullanıyor. Bu arada, bir konumdan diğerine seyahat etmek isteyen aileler veya bireyler, Google veya Apple Maps gibi uygulamaları kullanmakta özgürdür.
Navigasyon ve GPS sistemleri, kullanıcılara istedikleri yere mümkün olan en hızlı rota ile birlikte gerçek zamanlı güncellemeler sağlayabilen makine öğrenimi teknolojisidir. (iStock)
HABERLER SUNULDU
Bu makine öğrenimi teknolojisi, kullanıcılara konumlarına giden tam rotayı doğru bir şekilde gösteren adım adım otomatikleştirilmiş bir sistem sağlamakla kalmaz, aynı zamanda kullanıcıları kazalar, trafik yavaşlamaları, hava koşulları ve A noktasından B noktasına mümkün olan en hızlı rota hakkında günceller. Gelişmiş ulusların büyük çoğunluğu navigasyonel AI’nın bazı sürümlerini kullandığından, kağıt harita günleri pencereden dışarı çıktı.
Makine öğrenimi teknolojisi, arama motorları, çevrimiçi alışveriş algoritmaları, navigasyon sistemleri ve akıllı telefonlar gibi çeşitli günlük teknolojilerde yer alır. Popüler AI ürünleri, bir hedeften diğerine gitmenize, en sevdiğiniz filmle ilgili gerçekleri aramanıza veya belirli bir ürünü çevrimiçi olarak satın almanıza yardımcı olabilir.
İnsanların yapay zekayı günlük yaşamlarında nasıl kullandığını öğrenmek için aşağıyı okuyun.
YAPAY ZEKA SSS
- Yüz tanıma
- Arama motorları
- sesli asistanlar
- Çevrimiçi alışveriş
- Navigasyon sistemleri
Yüz tanıma, akıllı telefon cihazı olan hemen hemen herkes tarafından kullanılan yapay zeka teknolojisinin en popüler biçimlerinden biridir. Bir kişi telefonunun kilidini açmaya çalıştığında, çoğu zaman bir erişim kodu yazmaktan daha hızlı ve daha kolay olan dahili yüz tanıma özelliğini kullanır. Bu özellikte dünyaya öncülük eden şirket, yerleşik FaceID aksesuarıyla Apple’dır.
Apple’ın iPhone’u gibi akıllı telefon ürünleri, kullanıcılar ürünlerinin kilidini yüzlerini kullanarak açtıklarında AI teknolojisini kullanır. (BRITTANY HOSEA-SMALL/AFP, Getty Images aracılığıyla)
iPhone, yüz görüntünüzü yakalamak için 30.000 kızılötesi nokta kullanır ve ardından cihazın kilidini açmak için bunu yüzünüzün kayıtlı verileriyle karşılaştırmak için bir AI algoritması kullanır. Makine öğrenimi kodu o kadar doğru ki Apple, bir kişinin FaceID’yi doğru bir yüz olmadan atlama şansının neredeyse imkansız olduğunu açıkça belirtti. Gelecekte, bu AI teknolojisi biçimi arabaların, evlerin, spor salonlarının veya günlük yaşam için gerekli olan diğer alanların kilidini açabilir.
2. Arama motorları
Google veya Microsoft’un Bing’i gibi arama motorları, her gün dünya çapında yüz milyonlarca insan tarafından kullanılıyor. Yapay zeka, arama motorları tarafından sağlanan neredeyse sonsuz düzeydeki bilginin arkasındaki gizli reçetedir. Örneğin, Google’ın arama motoru, çok sayıda kullanıcı tarafından aranan popüler konular ve sorular hakkında bilgi depolar. Bir kullanıcı o konuyla ilgili bir anahtar kelime aradığında, Google AI teknolojisini kullanarak anında önerilen aramaları sağlayacaktır.
CHATGPT VE SAĞLIK BAKIMLARI: AI CHATBOT HASTA DENEYİMİNİ DEĞİŞTİREBİLİR Mİ?
Ayrıca Google veya Bing’te gördüğünüz reklamlar, ürünle deneyiminizi kişiselleştirmek ve etkileşimi teşvik etmek için arama geçmişinizi kullanan makine öğrenimi veri deposunun bir parçasıdır. Hem Microsoft hem de Google, yakın zamanda kullanıcı deneyimini iyileştirmek için doğrudan AI asistanlarını dahil etti. Bing, OpenAI’nin ChatGPT teknolojisine dayalı bir yapay zeka sohbet robotu kullanır ve Google, Bard adlı kendi yapay zeka sohbet robotunu tasarladı.
Yapay zeka gelişmeye devam ettikçe, dünyadaki en büyük arama motorları ve teknoloji şirketleri, kullanıcı deneyimini geliştirmek için makine öğreniminden en iyi şekilde yararlanan ürünü görmek için muhtemelen rekabet edecek.
3. Sesli asistanlar
Yapay zekanın en eski ve en popüler biçimlerinden biri, Apple iPhone tarafından dijital sesli asistanların tanıtılmasıydı. 2011 yılında akıllı telefon şirketi, Siri olarak bilinen dijital bir aksesuarla gelen iPhone 4’ü piyasaya sürdü. Siri, temel bilgileri iletebilen ve hava durumu ve randevular gibi konularda genel gerçeklerle kullanıcı sorularına yanıt verebilen, ayrıca telefon görüşmeleri yapabilen ve kısa mesajlara yanıt verebilen bir sesli asistandır.
Apple’ın Siri’si, Amazon’un Alexa’sı ve Microsoft’un Cortana’sı gibi dil işleme yardımcıları her gün milyonlarca insan tarafından kullanılıyor. (iStock)
AI, Amazon’un Alexa’sı, Google Home ve Microsoft’un Cortana’sı dahil olmak üzere çeşitli teknoloji rakipleri tarafından benimsenmiştir. Bu doğal dil işleme yapay zeka oluşturucuları, endişelerinize veya sorularınıza çok az hatayla veya hiç hata olmadan hızlı bir şekilde gerçek zamanlı yanıtlar verebilir. Diğer şirketler, tipik olarak insanlar tarafından tamamlanan iş alanlarını değiştirmek için bu makine öğrenimi teknolojisini benimsemiştir., müşteri desteği gibi.
4. Çevrimiçi alışveriş
Sizi takip eden ve satın alımlarınızı çevrimiçi olarak öneren yapay zeka, hem teknoloji firmaları hem de ticari perakendeciler için önemli bir araçtır. Makine öğrenimi teknolojisini kiralayan ve kullanan şirketler, genellikle yapay zeka işlemcisini geliştiren işletmeyle gelirin bir kısmını paylaşır. AI, çevrimiçi pazarda daha önce satın aldığınız verileri depolar ve daha sonra satın almak isteyebileceğiniz benzer öğeleri önermek için tahmine dayalı modeller kullanır.
AI VERİ SIZINTI KRİZİ: YENİ ARAÇ, ŞİRKET SIRLARININ CHATGPT’YE BESLENMESİNİ ENGELLER
Örneğin, dünyanın en büyük çevrimiçi perakendecisi olan Amazon, alışveriş deneyimini tam ihtiyaçlarına göre kişiselleştirip şekillendirdiği için müşteriler için belirli ürünler öneren algoritmalar kullanıyor. Tahmine dayalı analitikleri, bu sektördeki bu AI’nın en gelişmiş biçimlerinden bazılarıdır ve şirketin son on yılda büyük bir başarıya ulaşmasına yardımcı olmuştur.
5. Navigasyon sistemleri
Milyonlarca insanın günlük yaşamında kullanılan bir diğer önemli AI teknolojisi, arabalar veya akıllı telefonunuzun harita uygulamaları için otomatik navigasyon sistemleridir. Uber gibi şirketler, sürücülerin müşterileri istedikleri yere götürmesi ve bırakması için yapay zeka tarafından oluşturulmuş kendi navigasyon sistemlerini kullanıyor. Bu arada, bir konumdan diğerine seyahat etmek isteyen aileler veya bireyler, Google veya Apple Maps gibi uygulamaları kullanmakta özgürdür.
Navigasyon ve GPS sistemleri, kullanıcılara istedikleri yere mümkün olan en hızlı rota ile birlikte gerçek zamanlı güncellemeler sağlayabilen makine öğrenimi teknolojisidir. (iStock)
HABERLER SUNULDU
Bu makine öğrenimi teknolojisi, kullanıcılara konumlarına giden tam rotayı doğru bir şekilde gösteren adım adım otomatikleştirilmiş bir sistem sağlamakla kalmaz, aynı zamanda kullanıcıları kazalar, trafik yavaşlamaları, hava koşulları ve A noktasından B noktasına mümkün olan en hızlı rota hakkında günceller. Gelişmiş ulusların büyük çoğunluğu navigasyonel AI’nın bazı sürümlerini kullandığından, kağıt harita günleri pencereden dışarı çıktı.