Teknenize benzinle değil, temiz hidrojen yakıtla güç verdiğinizi hayal edin. Tam olarak Yamaha, Roush Industries ve Regülatör Marine ile birlikte şu anda üzerinde çalışıyor. Boating'i daha yeşil ve daha sürdürülebilir hale getirmeyi amaçlayan dünyanın ilk hidrojen-yanma dıştan takma motorunu geliştiriyorlar.
Bu, Yamaha'nın elektrik, alternatif yakıtlar ve şimdi hidrojen teknolojisinin bir karışımını kullanarak 2050 yılına kadar karbon tarafsızlığına ulaşma planının bir parçası.
Korumalı ve bilgilendirilmiş kalın! Güvenlik Uyarıları ve Uzman Teknoloji İpuçları Alın – Kurt'un 'The Cyberguy Raporu'na şimdi kaydolun
Hidrojen yakıt motoru (Yamaha) (Kurt “Cyberguy” Knutsson)
Büyük, Büyük An: İlk Hidrojen Dolgu
Hedeflerine ulaşmak için, özel olarak değiştirilmiş bir regülatör Marine 26xo tekne bir hidrojen yakıt istasyonuna götürüldü. Ekip, tanklarını ilk kez hidrojenle doldurdu, bu da büyük bir kilometre taşıydı. Bu 26 metrelik tekne, Yamaha'nın güçlü 450hp XTO dıştan takma motorunun ayarlanmış bir versiyonunda çalışıyor, ancak benzin yerine gaz hidrojen tarafından besleniyor.
Projeye derinden katılan Roush'dan Matt Van Benschoten, buna “büyük bir an” dedi. Hidrojen yakıt sistemini tasarlama ve entegre etme, her şeyin güvenli olduğundan ve sorunsuz çalıştığından emin oldu.
Hidrojen Yakıt Tankları (Yamaha) (Kurt “Cyberguy” Knutsson)
Şimdiye kadarki en gelişmiş uyanma teknesiyle dalgaları sürün
Bu hidrojen dıştan takma hakkında farklı olan nedir?
Yamaha, en büyük açık deniz dıştan takma XTO 450 ile başladı ve hidrojenle başa çıkmak için bazı akıllı değişiklikler yaptı. Hidrojen'in benzersiz özellikleriyle çalışmak için silindir kafaları, yakıt hatları ve enjektörler gibi parçaları ayarladılar. Ancak motorun çoğu hala benzin versiyonuyla aynıdır.
Teknenin kendisi, her biri 700 barda yakıt tutan üç yüksek basınçlı hidrojen tankına uyacak şekilde değiştirildi (bu süper yüksek basınçtır). Bu tanklar doldukça genişleyecek şekilde tasarlanmıştır, bu nedenle Yamaha'nın mühendisleri, tankların sorunlara neden olmadan biraz hareket etmesine izin veren akıllı montaj çözümleri bulmak zorunda kaldılar. Yamaha, hidrojen tanklarının benzin denkliğini açıklamamış olsa da, deniz endüstrisi uygulamaları için optimal kapasiteye ulaşmaya çalışıyorlar.
Hidrojen Yakıt Tankları (Yamaha) (Kurt “Cyberguy” Knutsson)
4 ayaklı hidrojenle çalışan robot gerçekten sürebilirsin
İlk Güvenlik: Gemide Akıllı Sistemler
Güvenlik burada büyük bir odak noktası. Tekne standart bir hidrojen yakıt ikmali konnektörü kullanır ve doldurmanın güvenli ve verimli olduğundan emin olmak için katı protokoller izler. Tekne ve tank koşullarını izleyen ve işler çok ısınırsa yakıt ikmali durdurabilen yakıt istasyonu arasında tank izleme geri bildirimi bile var.
Teknenin içinde, çoklu hidrojen dedektörleri gaz seviyelerine göz kulak olur. Hidrojen oluşmaya başlarsa, sistem kaptanı uyarır. Çok yükselirse, motor kapanır ve gazı güvenli bir şekilde havalandırır. Ayrıca, Roush, hidrojen havadan ve yükselişten daha hafif olduğundan, sızan hidrojenin teknenin en yüksek noktalarından kaçtığından emin olmak için özel bir ventilasyon sistemi tasarladı.
Hidrojen yakıt motoru (Yamaha) (Kurt “Cyberguy” Knutsson)
Hidrojen yakıt hücresi kamyonları Gürcistan'daki yollara çarptı
Teknolojiyi ve sırada ne var
Yamaha ilk olarak Miami Boat Show'da bu hidrojen dıştan takmalıdır, daha sonra otomotiv ve deniz endüstrilerinin hidrojen altyapısı hakkında konuşmasını sağlamak için Las Vegas'taki SEMA şovuna götürdü. Şimdiye kadar iki tekne inşa ettiler: biri ekran ve diğeri gerçek dünya testi için. Şimdi, ekip sistemi ince ayarlamaya, güvenlik testlerini çalıştırmaya ve teknenin bir hidrojen tankına ne kadar ileri gidebileceğini anlamaya odaklanıyor. Ayrıca daha hızlı ve daha uygun yakıt ikmali yapmaya çalışıyorlar.
Hidrojen yakıt motoru (Yamaha) (Kurt “Cyberguy” Knutsson)
Hidrojen teknolojisinin zorlukları ve olasılıkları
Şu anda, tanklar silindiriktir ve çok fazla yer kaplar ve teknenin ne kadar hidrojen taşıyabileceğini sınırlar. Bununla birlikte, gelecekte Yamaha, daha verimli bir şekilde entegre olmak ve tekne gövdesinin içine daha iyi uymak için diğer tank alternatiflerini kullanmayı umuyor. Bu süper basınçlı hidrojen sistemleri için doğru parçaları bulmak da kolay değildir; Tedarik zinciri hala yetişiyor. Ancak, Roush ve Regülatör Marine gibi ortaklarla Yamaha bu zorlukları zorluyor.
Ve orada durmuyor. Yamaha kısa süre önce elektrikli dıştan takma üreticisi Torqeedo'yu satın aldı ve her türlü temiz deniz tahrik teknolojilerini keşfetme konusunda ciddi olduklarını gösterdi.
Yamaha'nın ABD Deniz İş Birimi Başkanı Ben Speciale, Cyberguy'a şöyle diyor: “Hidrojen dıştan takma konseptimiz şu anda su üzerinde ve her gün performansını nasıl optimize edeceğimiz hakkında daha fazla şey öğreniyoruz. Bir çok teknoloji çözümünün su üzerinde daha temiz ürünler elde etmenin en iyi yolu olduğuna inanıyoruz ve hidrojen, ürün serimizin içindeki hidrojenlerin geleceği için optimsist haline geldiğimiz için optimsist olur. mevcut.”
Tüm teknoloji cihazlarınızın nasıl çalışacağına dair hızlı video ipuçları için Kurt'un YouTube kanalına abone olun
Hidrojen yakıt motoru (Yamaha) (Kurt “Cyberguy” Knutsson)
Kurt'un temel çıkarımları
Yamaha'nın hidrojen dıştan takma projesi, teknelerimize güvenli, pratik ve sürdürülebilir bir şekilde nasıl güç verdiğimizi yeniden düşünmekle ilgilidir. Hala yapılacak işler olsa da, bu işbirliği daha temiz sulara ve daha yeşil maceralara yönelik gerçek bir ilerleme kaydediyor. Hidrojen tekne ile havalanabilirse, tüm deniz endüstrisi için oyunu değiştirebilir.
Sizce hidrojenle çalışan dıştan takma motorlar, tekne gezisinin gerçek geleceği mi yoksa sadece uzun bir yolu olan bir fikir mi? Bize yazarak bize bildirin Cyberguy.com/contact.
Teknoloji ipuçlarım ve güvenlik uyarılarım için daha fazla bilgi için, Cyberguy.com/newsletter.
Kurt'a bir soru sorun veya hangi hikayeleri kapsamamızı istediğinizi bize bildirin.
Kurt'u sosyal kanallarında takip edin:
En çok istenen siberguy sorularının cevapları:
Kurt'tan yeni:
Telif Hakkı 2025 Cyberguy.com. Her hakkı saklıdır.
Kurt “Cyberguy” Knutsson, “Fox & Friends” te sabahları başlayan Haberler & Fox Business'a katkılarıyla hayatı daha iyi hale getiren derin bir teknoloji, teçhizat ve gadget sevgisine sahip ödüllü bir teknoloji gazetecisidir. Teknoloji sorunuz mu var? Kurt'un ücretsiz siberguy bültenini alın, sesini paylaşın, bir hikaye fikrini veya cyberguy.com'da yorum yapın.
Bu, Yamaha'nın elektrik, alternatif yakıtlar ve şimdi hidrojen teknolojisinin bir karışımını kullanarak 2050 yılına kadar karbon tarafsızlığına ulaşma planının bir parçası.
Korumalı ve bilgilendirilmiş kalın! Güvenlik Uyarıları ve Uzman Teknoloji İpuçları Alın – Kurt'un 'The Cyberguy Raporu'na şimdi kaydolun
Hidrojen yakıt motoru (Yamaha) (Kurt “Cyberguy” Knutsson)
Büyük, Büyük An: İlk Hidrojen Dolgu
Hedeflerine ulaşmak için, özel olarak değiştirilmiş bir regülatör Marine 26xo tekne bir hidrojen yakıt istasyonuna götürüldü. Ekip, tanklarını ilk kez hidrojenle doldurdu, bu da büyük bir kilometre taşıydı. Bu 26 metrelik tekne, Yamaha'nın güçlü 450hp XTO dıştan takma motorunun ayarlanmış bir versiyonunda çalışıyor, ancak benzin yerine gaz hidrojen tarafından besleniyor.
Projeye derinden katılan Roush'dan Matt Van Benschoten, buna “büyük bir an” dedi. Hidrojen yakıt sistemini tasarlama ve entegre etme, her şeyin güvenli olduğundan ve sorunsuz çalıştığından emin oldu.

Hidrojen Yakıt Tankları (Yamaha) (Kurt “Cyberguy” Knutsson)
Şimdiye kadarki en gelişmiş uyanma teknesiyle dalgaları sürün
Bu hidrojen dıştan takma hakkında farklı olan nedir?
Yamaha, en büyük açık deniz dıştan takma XTO 450 ile başladı ve hidrojenle başa çıkmak için bazı akıllı değişiklikler yaptı. Hidrojen'in benzersiz özellikleriyle çalışmak için silindir kafaları, yakıt hatları ve enjektörler gibi parçaları ayarladılar. Ancak motorun çoğu hala benzin versiyonuyla aynıdır.
Teknenin kendisi, her biri 700 barda yakıt tutan üç yüksek basınçlı hidrojen tankına uyacak şekilde değiştirildi (bu süper yüksek basınçtır). Bu tanklar doldukça genişleyecek şekilde tasarlanmıştır, bu nedenle Yamaha'nın mühendisleri, tankların sorunlara neden olmadan biraz hareket etmesine izin veren akıllı montaj çözümleri bulmak zorunda kaldılar. Yamaha, hidrojen tanklarının benzin denkliğini açıklamamış olsa da, deniz endüstrisi uygulamaları için optimal kapasiteye ulaşmaya çalışıyorlar.

Hidrojen Yakıt Tankları (Yamaha) (Kurt “Cyberguy” Knutsson)
4 ayaklı hidrojenle çalışan robot gerçekten sürebilirsin
İlk Güvenlik: Gemide Akıllı Sistemler
Güvenlik burada büyük bir odak noktası. Tekne standart bir hidrojen yakıt ikmali konnektörü kullanır ve doldurmanın güvenli ve verimli olduğundan emin olmak için katı protokoller izler. Tekne ve tank koşullarını izleyen ve işler çok ısınırsa yakıt ikmali durdurabilen yakıt istasyonu arasında tank izleme geri bildirimi bile var.
Teknenin içinde, çoklu hidrojen dedektörleri gaz seviyelerine göz kulak olur. Hidrojen oluşmaya başlarsa, sistem kaptanı uyarır. Çok yükselirse, motor kapanır ve gazı güvenli bir şekilde havalandırır. Ayrıca, Roush, hidrojen havadan ve yükselişten daha hafif olduğundan, sızan hidrojenin teknenin en yüksek noktalarından kaçtığından emin olmak için özel bir ventilasyon sistemi tasarladı.

Hidrojen yakıt motoru (Yamaha) (Kurt “Cyberguy” Knutsson)
Hidrojen yakıt hücresi kamyonları Gürcistan'daki yollara çarptı
Teknolojiyi ve sırada ne var
Yamaha ilk olarak Miami Boat Show'da bu hidrojen dıştan takmalıdır, daha sonra otomotiv ve deniz endüstrilerinin hidrojen altyapısı hakkında konuşmasını sağlamak için Las Vegas'taki SEMA şovuna götürdü. Şimdiye kadar iki tekne inşa ettiler: biri ekran ve diğeri gerçek dünya testi için. Şimdi, ekip sistemi ince ayarlamaya, güvenlik testlerini çalıştırmaya ve teknenin bir hidrojen tankına ne kadar ileri gidebileceğini anlamaya odaklanıyor. Ayrıca daha hızlı ve daha uygun yakıt ikmali yapmaya çalışıyorlar.

Hidrojen yakıt motoru (Yamaha) (Kurt “Cyberguy” Knutsson)
Hidrojen teknolojisinin zorlukları ve olasılıkları
Şu anda, tanklar silindiriktir ve çok fazla yer kaplar ve teknenin ne kadar hidrojen taşıyabileceğini sınırlar. Bununla birlikte, gelecekte Yamaha, daha verimli bir şekilde entegre olmak ve tekne gövdesinin içine daha iyi uymak için diğer tank alternatiflerini kullanmayı umuyor. Bu süper basınçlı hidrojen sistemleri için doğru parçaları bulmak da kolay değildir; Tedarik zinciri hala yetişiyor. Ancak, Roush ve Regülatör Marine gibi ortaklarla Yamaha bu zorlukları zorluyor.
Ve orada durmuyor. Yamaha kısa süre önce elektrikli dıştan takma üreticisi Torqeedo'yu satın aldı ve her türlü temiz deniz tahrik teknolojilerini keşfetme konusunda ciddi olduklarını gösterdi.
Yamaha'nın ABD Deniz İş Birimi Başkanı Ben Speciale, Cyberguy'a şöyle diyor: “Hidrojen dıştan takma konseptimiz şu anda su üzerinde ve her gün performansını nasıl optimize edeceğimiz hakkında daha fazla şey öğreniyoruz. Bir çok teknoloji çözümünün su üzerinde daha temiz ürünler elde etmenin en iyi yolu olduğuna inanıyoruz ve hidrojen, ürün serimizin içindeki hidrojenlerin geleceği için optimsist haline geldiğimiz için optimsist olur. mevcut.”
Tüm teknoloji cihazlarınızın nasıl çalışacağına dair hızlı video ipuçları için Kurt'un YouTube kanalına abone olun

Hidrojen yakıt motoru (Yamaha) (Kurt “Cyberguy” Knutsson)
Kurt'un temel çıkarımları
Yamaha'nın hidrojen dıştan takma projesi, teknelerimize güvenli, pratik ve sürdürülebilir bir şekilde nasıl güç verdiğimizi yeniden düşünmekle ilgilidir. Hala yapılacak işler olsa da, bu işbirliği daha temiz sulara ve daha yeşil maceralara yönelik gerçek bir ilerleme kaydediyor. Hidrojen tekne ile havalanabilirse, tüm deniz endüstrisi için oyunu değiştirebilir.
Sizce hidrojenle çalışan dıştan takma motorlar, tekne gezisinin gerçek geleceği mi yoksa sadece uzun bir yolu olan bir fikir mi? Bize yazarak bize bildirin Cyberguy.com/contact.
Teknoloji ipuçlarım ve güvenlik uyarılarım için daha fazla bilgi için, Cyberguy.com/newsletter.
Kurt'a bir soru sorun veya hangi hikayeleri kapsamamızı istediğinizi bize bildirin.
Kurt'u sosyal kanallarında takip edin:
En çok istenen siberguy sorularının cevapları:
Kurt'tan yeni:
Telif Hakkı 2025 Cyberguy.com. Her hakkı saklıdır.
Kurt “Cyberguy” Knutsson, “Fox & Friends” te sabahları başlayan Haberler & Fox Business'a katkılarıyla hayatı daha iyi hale getiren derin bir teknoloji, teçhizat ve gadget sevgisine sahip ödüllü bir teknoloji gazetecisidir. Teknoloji sorunuz mu var? Kurt'un ücretsiz siberguy bültenini alın, sesini paylaşın, bir hikaye fikrini veya cyberguy.com'da yorum yapın.