Dev akülü damperli kamyon, dizel yakıtı elektrikle dolduruyor

Şaibe

Member
Ağır sanayi dünyasında, değişim genellikle buzul hızında gelir. Ancak ara sıra, sektörde şok dalgaları yaratan bir yenilik ortaya çıkar. Hitachi Construction Machinery'nin son yaratımına girin: dünyanın ilk ultra büyük, tamamen elektrikli maden damperli kamyonu. Bu, yalnızca kademeli bir iyileştirme değil; dünya çapında madencilik operasyonlarının geleceğini yeniden şekillendirebilecek bir oyun değiştiricidir.

GÜVENLİK UYARILARI, UZMAN İPUÇLARI ALIN – KURT'UN HABER BÜLTENİNE KAYDOLUN – CYBERGUY RAPORU BURADA



Elektrikli maden damperli kamyonu (Hitachi İnşaat Makinaları) (Kurt “CyberGuy” Knutsson)

Sıfır emisyonla madencilikte devrim


Üç katlı bir bina kadar uzun, tek seferde 200 tondan fazla toprak taşıyabilen bir makineyi hayal edin. Şimdi, bu devin görünürde bir damla dizel olmadan tamamen elektrikle çalıştığını hayal edin. Hitachi'nin çığır açan elektrikli damperli kamyonuyla başardığı tam olarak budur.

Elektrifikasyon ve otomasyon alanında lider olan ABB Ltd. ile iş birliği içinde geliştirilen bu elektrikli dev, yıllar süren araştırma ve geliştirmenin doruk noktasını temsil ediyor. 2021'de başlayan proje, madencilik sektörünün en acil zorluklarından biri olan üretkenlikten ödün vermeden sera gazı emisyonlarını azaltmayı amaçlıyordu.


Dev akülü damperli kamyon, dizel yakıtı elektrikle dolduruyor


Elektrikli maden damperli kamyonu (Hitachi İnşaat Makinaları) (Kurt “CyberGuy” Knutsson)


ÇİN'DEN GELEN 112 BİN DOLARLIK LÜKS EV KARDAN KURTULABİLİR VE SALKALANABİLİR

Elektrikli damperli kamyonun arkasındaki teknoloji


Hitachi'nin elektrikli damperli kamyonunu diğerlerinden ayıran şey yenilikçi şarj sistemidir. Durup fişe takılması gereken elektrikli arabaların aksine, bu dev, üstten şarj hatları ve rejeneratif frenlemenin akıllıca bir kombinasyonu sayesinde yoluna devam ediyor.

Kamyon güzergahı boyunca hareket ederken, tıpkı elektrikli bir tren gibi, doğrudan havai hatlardan güç alır. Aynı zamanda, rejeneratif fren sistemi, yavaşlama sırasında kaybolacak enerjiyi yakalayarak akülere geri besler. Bu ikili şarj yaklaşımı, geleneksel akü şarjıyla ilişkili kesinti süresini ortadan kaldırarak sürekli çalışmaya olanak tanır.

Sonuç? Yılda 350 gün, günde 20 saate kadar çalışabilen, geleneksel dizel yakıtlı araçların zorlu çalışma programlarına uyum sağlayan ve emisyonları sıfıra indiren bir maden kamyonu.


Dev akülü damperli kamyon, dizel yakıtı elektrikle dolduruyor


Elektrikli maden damperli kamyonu (Hitachi İnşaat Makinaları) (Kurt “CyberGuy” Knutsson)


Kurşun Tren Görünümlü Dev Yarı Kamyon ABD Otoyollarına Çarpacak

Japonya'dan Zambiya'ya: Gerçek dünya testlerine giden yol


Hitachi, konseptlerini kontrollü koşullarda kanıtlamakla yetinmiyor. Bunun yerine, elektrikli damperli kamyonlarını madencilik dünyasının kalbi:First Quantum'un Zambiya'daki Kansanshi bakır ve altın madeni.

Bu konum seçimi tesadüf değil. Yenilenebilir enerji kaynaklarının bolluğuyla Zambiya, sıfır emisyonlu bir aracı test etmek için mükemmel bir zemin sağlıyor. Ülkenin hidroelektrik ve genişleyen güneş ve rüzgar projeleri portföyüyle çalışan enerji şebekesi, Hitachi'nin elektrikli kamyonunun ardındaki felsefeyle mükemmel bir şekilde örtüşüyor.

Dahası, Kansanshi madeni halihazırda mevcut troley destekli kamyon filosu için kapsamlı bir havai elektrik hattı ağına sahiptir. Bu altyapı, sahanın çeşitli arazisi ve gerçek dünya çalışma koşullarıyla birleştiğinde, Hitachi'nin devrim niteliğindeki aracı için ideal bir deneme alanı sunar.


Dev akülü damperli kamyon, dizel yakıtı elektrikle dolduruyor


Elektrikli maden damperli kamyonu (Hitachi İnşaat Makinaları) (Kurt “CyberGuy” Knutsson)


CANAVAR UÇAKLAR KAMYON VE TRENLERİN YERİNİ ALABİLİR

Etkisi: Sıradan bir kamyondan daha fazlası


Hitachi'nin elektrikli damperli kamyonunun etkileri tek bir madenin sınırlarının çok ötesine uzanıyor. Başarılı olursa, bu teknoloji madencilik sektörünün karbon ayak izinde önemli bir azalmanın önünü açabilir.

Şunu düşünün: Bu elektrik devlerinden tek bir tanesi yılda 1.200.000 litre dizel yakıt ihtiyacını ortadan kaldırabilir. Bu, her yıl kamyon başına 3.000 metrik ton CO2 emisyonunun önlenmesi anlamına gelir. Şimdi, bunu dünya çapında büyük madencilik sahalarında çalışan yüzlerce kamyonla çarpın ve emisyon azaltma potansiyeli gerçekten muazzam hale gelir.

Ancak, faydalar çevresel etkiyle sınırlı değil. Elektrikli damperli kamyonun tasarımı, daha küçük pil takımı ve dinamik şarj sistemiyle yük kapasitesini en üst düzeye çıkarmasına olanak tanır. Bu, daha verimli operasyonlar anlamına gelir ve potansiyel olarak madencilik şirketleri için artan üretkenliğe ve azaltılmış işletme maliyetlerine yol açar.

ÖZEL VERİLERİNİZİ İNTERNETTEN NASIL KALDIRABİLİRSİNİZ


Dev akülü damperli kamyon, dizel yakıtı elektrikle dolduruyor


Elektrikli maden damperli kamyonu (Hitachi İnşaat Makinaları) (Kurt “CyberGuy” Knutsson)

Madenciliğin geleceğine bakış


Kansanshi madenindeki iki yıllık deneme ilerledikçe, madencilik sektöründeki tüm gözler Zambiya'ya çevrildi. Hitachi'nin elektrikli damperli kamyonunun başarısı, madencilik operasyonlarında yeni bir dönemin başlangıcına işaret ediyor olabilir; dizel motorların kükremesinin yerini elektrik motorlarının sessiz uğultusu alacak.

Bu değişim sadece madencilik sektörüne fayda sağlamayacak. Bu devasa araçlar için geliştirilen teknolojiler, inşaattan lojistiğe kadar diğer ağır sanayilerde de uygulama bulabilir. Çeşitli sektörlerde ağır hizmet tipi araçların daha geniş bir şekilde elektrifikasyonuna doğru ilk adımlara tanıklık ediyor olabiliriz.


Dev akülü damperli kamyon, dizel yakıtı elektrikle dolduruyor


Elektrikli maden damperli kamyonu (Hitachi İnşaat Makinaları) (Kurt “CyberGuy” Knutsson)

Kurt'un temel çıkarımları


Bu elektrikli devin Zambiya'nın bakır kuşağının engebeli arazisinde mücadele etmesini izlerken, sadece yeni bir makineyi iş başında görmüyoruz. Madencilikte yeni ve daha temiz bir dönemin potansiyel şafağına tanık oluyoruz. Bu, Dünya kaynaklarının çıkarılmasının artık atmosferi kirletme pahasına olmadığı bir gelecek. Sıfır emisyonlu bir madencilik sektörüne giden yol uzun ve zorlu olabilir, ancak Hitachi'nin damperli kamyonu her elektrikli taşımada bu geleceği biraz daha yakınlaştırıyor. Ve bu, araştırmaya değer bir şey.

Sizce başka hangi büyük makineler veya araçlar elektrikli hale gelebilir? Bu, şehrinizde veya kasabanızda işleri nasıl değiştirebilir? Bize yazarak bildirin Cyberguy.com/İletişim.

Daha fazla teknoloji ipucu ve güvenlik uyarısı için ücretsiz CyberGuy Raporu Bültenime abone olmak için şuraya gidin: Cyberguy.com/Haber Bülteni.

Kurt'a bir soru sorun veya hangi hikayeleri ele almamızı istediğinizi bize bildirin.

Kurt'u sosyal medya kanallarından takip edin:

CyberGuy'a en çok sorulan soruların cevapları:

Telif hakkı 2024 CyberGuy.com. Tüm hakları saklıdır.



Kurt “CyberGuy” Knutsson, Haberler ve FOX Business'ta “FOX & Friends” programında sabah programlarından başlayarak hayatı daha iyi hale getiren teknoloji, ekipman ve aletlere derin bir sevgi duyan ödüllü bir teknoloji gazetecisidir. Teknolojiyle ilgili bir sorunuz mu var? Kurt'un ücretsiz CyberGuy Bülteni'ni alın, sesinizi, bir hikaye fikrinizi veya yorumunuzu CyberGuy.com'da paylaşın.