Peki ya size şık, fütüristik bir uçakla trafiği atlayıp şehrin üzerinde uçabileceğinizi söylesem? Trafik sıkışıklığından, kirlilikten ve neredeyse hiç gürültüden mi bahsediyoruz?
Kulağa ilgi çekici geliyor, değil mi? İşte bu, Hyundai Motor Group'un desteklediği Gelişmiş Hava Hareketlilik (AAM) şirketi Supernal'ın vaadi.
Şirket, kentsel alanlarda seyahat etme şeklimizde devrim yaratmayı vaat eden son teknoloji ürünü elektrikli dikey kalkış ve iniş (eVTOL) aracı olan S-A2'yi geliştirdi. Supernal, gelecekte AAM için altın standardı belirleyeceğine inanıyor.
Büyük bilgisayar elektroniği fuarında bizzat yakından inceledim ve beğeniyorum. Peki S-A2'yi bu kadar özel kılan ne? Bazı özelliklerine ve avantajlarına daha yakından bakalım.
GÜVENLİK UYARILARI, HIZLI VİDEO İPUÇLARI, TEKNİK İNCELEMELER VE SİZİ DAHA AKILLI HALE GETİRECEK KOLAY NASIL YAPILIRLARI İÇEREN KURT'UN ÜCRETSİZ CYBERGUY HABER BÜLTENİNİ ALMAK İÇİN TIKLAYIN
Kurt, S-A2'ye iki baş parmağını kaldırdı. (Kurt “CyberGuy” Knutsson)
Hava taksisinin performansı ve özellikleri
S-A2'yi diğer eVTOL araçlarından ayıran şeylerden biri de performansı ve teknik özellikleridir. S-A2, çok az ses çıkarırken dört yolcu ve bir pilot taşıyarak hızlı ve uzağa uçabilir.
JAPONYA, UZAY ARACINI AY YÜZEYİNE İNDİRDİKTEN SONRA AYA ULAŞAN BEŞİNCİ ÜLKE OLDU
S-A2 elektrikli dikey kalkış ve iniş aracı. (Olağanüstü)
S-A2, koşullara ve rotaya bağlı olarak tek şarjla 25 ila 40 mil arasında yolculuk yapabiliyor. Yoldaki çoğu arabadan çok daha hızlı olan 190 mil/saatin üzerindeki hızlarda seyredebilir.
17 EMEKLİ ASKER BİDEN'IN ELEKTRİKLİ ARAÇ İTMESİYLE ALARM ÇALIŞTIRDI
S-A2 elektrikli dikey kalkış ve iniş aracı. (Olağanüstü)
Ayrıca çoğu engelden kaçınacak kadar yüksek ve manzaranın tadını çıkaracak kadar alçak olan 1.500 feet yükseklikte de uçabilir. Ve en iyi yanı S-A2'nin çok sessiz olmasıdır. Havadayken 65 desibelden az, havadayken ise 45 desibelden az gürültü üretir. Bu, normal bir bulaşık makinesinden daha sessizdir.
S-A2 elektrikli dikey kalkış ve iniş aracı. (Olağanüstü)
DAHA FAZLASI: KENDİNİ UÇABİLECEK BU HELİKOPTER, HELİKOPTER KAZALARINI SONLANDIRACAK CEVAP MI?
Hava taksisinin eğimli rotorları onu nasıl diğerlerinden ayırıyor?
S-A2'nin en dikkat çekici yönlerinden biri, sektöre özgü olan ve birçok mühendislik sorununu aynı anda çözen sekiz adet devirme rotorudur. Her bir rotor hem dikey hem de yatay itme kuvveti sağlayarak aracın helikopter gibi dikey kalkış ve iniş yapmasına, uçak gibi yatay uçmasına olanak tanıyor. Bu, S-A2'ye geleneksel uçaklardan daha fazla esneklik ve çok yönlülük sağlar.
S-A2 elektrikli dikey kalkış ve iniş aracı. (Olağanüstü)
Sekiz rotor ayrıca tüm uçuş aşamalarında yedeklilik sunuyor; bu, bir veya daha fazla rotorun arızalanması durumunda aracın yine de güvenli bir şekilde uçabileceği ve sorunsuz bir şekilde inebileceği anlamına geliyor. Bu, S-A2'nin güvenilirliğini ve dayanıklılığını artırır ve kaza riskini azaltır.
S-A2 elektrikli dikey kalkış ve iniş aracı. (Olağanüstü)
Sekiz rotorun bir diğer faydası da, kenar rotor akışını ve özel kaldırma rotorlarının eğilimli olduğu dinamik dengesizliği ortadan kaldırarak uçak verimliliğini arttırmasıdır. Bu, S-A2'nin daha az enerji tüketerek ve daha az gürültü üreterek daha hızlı ve daha uzağa uçabileceği anlamına gelir. S-A2, uçuş sırasında sıfır emisyona eşit olan ve daha temiz ve yeşil bir çevreye katkıda bulunan tamamen elektrikli motorlarla çalışır. Elektrik motorları aynı zamanda aracın gürültü seviyesini de azaltarak hem yolcular hem de çevredekiler için aracı daha keyifli hale getiriyor.
S-A2 elektrikli dikey kalkış ve iniş aracı. (Olağanüstü)
DEVAMINI OKU: DEVRİMCİ UÇAN SPOR ARACI İLK UÇUŞUNU TAMAMLADI
Her şeyden önce güvenlik
Supernal, güvenliğin S-A2'nin her özelliğinde yer alan bir tasarım felsefesi ve önceliği olduğunu söylüyor. Araç, dünya genelindeki pazarlarda operasyona yönelik küresel havacılık güvenliği standartlarını karşılayacak ve farklı otoritelerin ve yetki alanlarının düzenlemeleri ve gereksinimlerine uyacak şekilde üretildi.
S-A2 elektrikli dikey kalkış ve iniş aracı. (Olağanüstü)
S-A2 aynı zamanda Aletli Uçuş Kuralları (IFR) sertifikasına da sahiptir; bu, gece ve sis, yağmur veya kar gibi zayıf görüş koşullarında güvenli bir şekilde çalışabileceği anlamına gelir. Bu, aracın çalışma süresini ve kullanılabilirliğini artırır ve kullanılabileceği senaryo ve durum aralığını genişletir.
Ayrıca S-A2, çoklu sistem yedeklemeleriyle üretilmiştir; bu, navigasyon, iletişim, güç ve kontrol gibi kritik işlevler için yedekleme sistemlerine sahip olduğu anlamına gelir. Bu, aracın beklenmedik arıza veya arızalarla başa çıkabilmesini, güvenlik ve performansın yüksek düzeyde kalmasını sağlar.
S-A2 elektrikli dikey kalkış ve iniş aracı. (Olağanüstü)
DAHA FAZLA: 2024'TE TEKNOLOJİDE SIRADA NELER VAR?
Hava taksi ne zaman hizmete girecek?
Supernal, S-A2 için en yüksek havacılık güvenliği standartlarını karşılamaya ve 2028'de piyasaya sürülmeden önce üretim maliyetlerini düşürmeye çalıştığını söyledi.
FOX HABER UYGULAMASINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYIN
Kurt'un önemli çıkarımları
Supernal'ın S-A2'si oldukça etkileyici ve geleneksel ulaşım yöntemlerine göre birçok avantaj sunuyor. Hızlı, sessiz, güvenilir ve çevrecidir. Büyük bilgisayar elektroniği fuarında S-A2'yi yakından görme fırsatım oldu ve tasarımına ve performansına hayran kaldım. S-A2 kentsel mobilitenin geleceği olabilir ve gelecekte ülke çapındaki şehirlere geleceğini görmek beni heyecanlandırıyor.
S-A2 gibi hava taksileri hakkında ne düşünüyorsunuz? Uygun olduklarında birine biner misiniz? adresine yazarak bize bildirin. Cyberguy.com/Contact
Daha fazla teknik ipucum ve güvenlik uyarım için şu adrese giderek ücretsiz CyberGuy Rapor Bültenime abone olun: Cyberguy.com/Newsletter
Kurt'a bir soru sorun veya hangi hikayeleri ele almamızı istediğinizi bize bildirin.
En çok sorulan CyberGuy sorularının yanıtları:
Telif hakkı 2024 CyberGuy.com'a aittir. Her hakkı saklıdır.
Kurt “CyberGuy” Knutsson, sabahları “FOX & Friends” programında Haberler ve FOX Business'a yaptığı katkılarla hayatı daha iyi hale getiren teknolojiye, donanıma ve cihazlara derin bir sevgi besleyen ödüllü bir teknoloji gazetecisidir. Teknik bir sorunuz mu var? Kurt'un CyberGuy Haber Bültenini alın, sesinizi, hikaye fikrinizi veya yorumunuzu CyberGuy.com'da paylaşın.
Kulağa ilgi çekici geliyor, değil mi? İşte bu, Hyundai Motor Group'un desteklediği Gelişmiş Hava Hareketlilik (AAM) şirketi Supernal'ın vaadi.
Şirket, kentsel alanlarda seyahat etme şeklimizde devrim yaratmayı vaat eden son teknoloji ürünü elektrikli dikey kalkış ve iniş (eVTOL) aracı olan S-A2'yi geliştirdi. Supernal, gelecekte AAM için altın standardı belirleyeceğine inanıyor.
Büyük bilgisayar elektroniği fuarında bizzat yakından inceledim ve beğeniyorum. Peki S-A2'yi bu kadar özel kılan ne? Bazı özelliklerine ve avantajlarına daha yakından bakalım.
GÜVENLİK UYARILARI, HIZLI VİDEO İPUÇLARI, TEKNİK İNCELEMELER VE SİZİ DAHA AKILLI HALE GETİRECEK KOLAY NASIL YAPILIRLARI İÇEREN KURT'UN ÜCRETSİZ CYBERGUY HABER BÜLTENİNİ ALMAK İÇİN TIKLAYIN
Kurt, S-A2'ye iki baş parmağını kaldırdı. (Kurt “CyberGuy” Knutsson)
Hava taksisinin performansı ve özellikleri
S-A2'yi diğer eVTOL araçlarından ayıran şeylerden biri de performansı ve teknik özellikleridir. S-A2, çok az ses çıkarırken dört yolcu ve bir pilot taşıyarak hızlı ve uzağa uçabilir.
JAPONYA, UZAY ARACINI AY YÜZEYİNE İNDİRDİKTEN SONRA AYA ULAŞAN BEŞİNCİ ÜLKE OLDU
S-A2 elektrikli dikey kalkış ve iniş aracı. (Olağanüstü)
S-A2, koşullara ve rotaya bağlı olarak tek şarjla 25 ila 40 mil arasında yolculuk yapabiliyor. Yoldaki çoğu arabadan çok daha hızlı olan 190 mil/saatin üzerindeki hızlarda seyredebilir.
17 EMEKLİ ASKER BİDEN'IN ELEKTRİKLİ ARAÇ İTMESİYLE ALARM ÇALIŞTIRDI
S-A2 elektrikli dikey kalkış ve iniş aracı. (Olağanüstü)
Ayrıca çoğu engelden kaçınacak kadar yüksek ve manzaranın tadını çıkaracak kadar alçak olan 1.500 feet yükseklikte de uçabilir. Ve en iyi yanı S-A2'nin çok sessiz olmasıdır. Havadayken 65 desibelden az, havadayken ise 45 desibelden az gürültü üretir. Bu, normal bir bulaşık makinesinden daha sessizdir.
S-A2 elektrikli dikey kalkış ve iniş aracı. (Olağanüstü)
DAHA FAZLASI: KENDİNİ UÇABİLECEK BU HELİKOPTER, HELİKOPTER KAZALARINI SONLANDIRACAK CEVAP MI?
Hava taksisinin eğimli rotorları onu nasıl diğerlerinden ayırıyor?
S-A2'nin en dikkat çekici yönlerinden biri, sektöre özgü olan ve birçok mühendislik sorununu aynı anda çözen sekiz adet devirme rotorudur. Her bir rotor hem dikey hem de yatay itme kuvveti sağlayarak aracın helikopter gibi dikey kalkış ve iniş yapmasına, uçak gibi yatay uçmasına olanak tanıyor. Bu, S-A2'ye geleneksel uçaklardan daha fazla esneklik ve çok yönlülük sağlar.
S-A2 elektrikli dikey kalkış ve iniş aracı. (Olağanüstü)
Sekiz rotor ayrıca tüm uçuş aşamalarında yedeklilik sunuyor; bu, bir veya daha fazla rotorun arızalanması durumunda aracın yine de güvenli bir şekilde uçabileceği ve sorunsuz bir şekilde inebileceği anlamına geliyor. Bu, S-A2'nin güvenilirliğini ve dayanıklılığını artırır ve kaza riskini azaltır.
S-A2 elektrikli dikey kalkış ve iniş aracı. (Olağanüstü)
Sekiz rotorun bir diğer faydası da, kenar rotor akışını ve özel kaldırma rotorlarının eğilimli olduğu dinamik dengesizliği ortadan kaldırarak uçak verimliliğini arttırmasıdır. Bu, S-A2'nin daha az enerji tüketerek ve daha az gürültü üreterek daha hızlı ve daha uzağa uçabileceği anlamına gelir. S-A2, uçuş sırasında sıfır emisyona eşit olan ve daha temiz ve yeşil bir çevreye katkıda bulunan tamamen elektrikli motorlarla çalışır. Elektrik motorları aynı zamanda aracın gürültü seviyesini de azaltarak hem yolcular hem de çevredekiler için aracı daha keyifli hale getiriyor.
S-A2 elektrikli dikey kalkış ve iniş aracı. (Olağanüstü)
DEVAMINI OKU: DEVRİMCİ UÇAN SPOR ARACI İLK UÇUŞUNU TAMAMLADI
Her şeyden önce güvenlik
Supernal, güvenliğin S-A2'nin her özelliğinde yer alan bir tasarım felsefesi ve önceliği olduğunu söylüyor. Araç, dünya genelindeki pazarlarda operasyona yönelik küresel havacılık güvenliği standartlarını karşılayacak ve farklı otoritelerin ve yetki alanlarının düzenlemeleri ve gereksinimlerine uyacak şekilde üretildi.
S-A2 elektrikli dikey kalkış ve iniş aracı. (Olağanüstü)
S-A2 aynı zamanda Aletli Uçuş Kuralları (IFR) sertifikasına da sahiptir; bu, gece ve sis, yağmur veya kar gibi zayıf görüş koşullarında güvenli bir şekilde çalışabileceği anlamına gelir. Bu, aracın çalışma süresini ve kullanılabilirliğini artırır ve kullanılabileceği senaryo ve durum aralığını genişletir.
Ayrıca S-A2, çoklu sistem yedeklemeleriyle üretilmiştir; bu, navigasyon, iletişim, güç ve kontrol gibi kritik işlevler için yedekleme sistemlerine sahip olduğu anlamına gelir. Bu, aracın beklenmedik arıza veya arızalarla başa çıkabilmesini, güvenlik ve performansın yüksek düzeyde kalmasını sağlar.
S-A2 elektrikli dikey kalkış ve iniş aracı. (Olağanüstü)
DAHA FAZLA: 2024'TE TEKNOLOJİDE SIRADA NELER VAR?
Hava taksi ne zaman hizmete girecek?
Supernal, S-A2 için en yüksek havacılık güvenliği standartlarını karşılamaya ve 2028'de piyasaya sürülmeden önce üretim maliyetlerini düşürmeye çalıştığını söyledi.
FOX HABER UYGULAMASINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYIN
Kurt'un önemli çıkarımları
Supernal'ın S-A2'si oldukça etkileyici ve geleneksel ulaşım yöntemlerine göre birçok avantaj sunuyor. Hızlı, sessiz, güvenilir ve çevrecidir. Büyük bilgisayar elektroniği fuarında S-A2'yi yakından görme fırsatım oldu ve tasarımına ve performansına hayran kaldım. S-A2 kentsel mobilitenin geleceği olabilir ve gelecekte ülke çapındaki şehirlere geleceğini görmek beni heyecanlandırıyor.
S-A2 gibi hava taksileri hakkında ne düşünüyorsunuz? Uygun olduklarında birine biner misiniz? adresine yazarak bize bildirin. Cyberguy.com/Contact
Daha fazla teknik ipucum ve güvenlik uyarım için şu adrese giderek ücretsiz CyberGuy Rapor Bültenime abone olun: Cyberguy.com/Newsletter
Kurt'a bir soru sorun veya hangi hikayeleri ele almamızı istediğinizi bize bildirin.
En çok sorulan CyberGuy sorularının yanıtları:
Telif hakkı 2024 CyberGuy.com'a aittir. Her hakkı saklıdır.
Kurt “CyberGuy” Knutsson, sabahları “FOX & Friends” programında Haberler ve FOX Business'a yaptığı katkılarla hayatı daha iyi hale getiren teknolojiye, donanıma ve cihazlara derin bir sevgi besleyen ödüllü bir teknoloji gazetecisidir. Teknik bir sorunuz mu var? Kurt'un CyberGuy Haber Bültenini alın, sesinizi, hikaye fikrinizi veya yorumunuzu CyberGuy.com'da paylaşın.