Büyük araçları, kamyonları ve hatta tankları otonom araçlara dönüştüren teknoloji

Şaibe

Member
Kendinizi otoyolda seyrederken, yanınızdaki büyük kamyonlara bakarken ve “Ya bu kamyonlar kendi kendine gidebilseydi?” diye düşünürken buldunuz mu? O zaman emniyet kemerinizi bağlayın ve hazır olun çünkü Kodiak Robotics gibi şirketler sayesinde bu gelecek düşündüğünüzden daha yakın.

Ne düşündüğünüzü biliyorum: “Otonom kamyonlar mı? Bu gerçek mi?” Bu adil bir soru ve birçok kişi bunu soruyor. Kodiak Robotics, kamyonculuk sektörünü dönüştürecek son teknoloji otonom teknolojiyi geliştirerek bu devrimin ön saflarında yer alıyor. Ancak asıl soru şu: Toplum olarak bu sıçramaya hazır mıyız?

GÜVENLİK UYARILARI, UZMAN İPUÇLARI ALIN – KURT'UN HABER BÜLTENİNE KAYDOLUN – CYBERGUY RAPORU BURADA



Sürücüsüz büyük araç (Kodiak Robotics) (Kurt “CyberGuy” Knutsson)

Güvenlik endişelerinin ele alınması


Kabul edelim, 80.000 poundluk kamyonların direksiyonda bir insan olmadan otoyolda hızla ilerlemesi fikri biraz sinir bozucu olabilir. Güvenlik konusunda endişe duymak doğaldır. Ancak mesele şu: Şirkete göre, Kodiak'ın otonom sistemiKodiak Driver, güvenliğin en önemli öncelik olduğu düşünülerek tasarlanmıştır.


Büyük araçları, kamyonları ve hatta tankları otonom araçlara dönüştüren teknoloji


Sürücüsüz büyük araç (Kodiak Robotics) (Kurt “CyberGuy” Knutsson)


Bu sadece gösterişli bir hız sabitleme sistemi değil. Kameralar, lidar ve radar kullanarak çevresinin 360 derecelik bir görünümünü oluşturan sofistike bir yapay zekadan bahsediyoruz. Bir kamyona insanüstü duyular vermek gibi: her zaman tetikte, asla dikkati dağılmamış ve sürekli olarak ileriye doğru en güvenli yolu hesaplıyor.


Büyük araçları, kamyonları ve hatta tankları otonom araçlara dönüştüren teknoloji


Kodiak Sürücüsü, çevresinin 360 derecelik görünümünü oluşturmak için yapay zekayı kullanıyor (Kodiak Robotics) (Kurt “CyberGuy” Knutsson)


TESLA'NIN ELEKTRİKLİ SEMITRUKU DİZEL BÜYÜK BİR TIR'LA YARIŞIYOR

SensorPod'lar: Operasyonun gözleri ve kulakları


Kodiak sisteminin daha ilgi çekici özelliklerinden biri de SensorPod'larıdır. Bu modüler ünitelerin kurulumu ve bakımı kolaydır ve gerektiğinde hızlı değişimler için mükemmeldir. Bu, bir lastiği değiştirmek gibidir ancak yüksek teknolojili sensörler içindir. Patent bekleyen SensorPod'lar, gerçek zamanlı veri ve analiz sağlamak için birlikte çalışan çeşitli sensörlerle doludur ve otonom sürüş sisteminin her zaman bilgili ve duyarlı olmasını sağlar.


Büyük araçları, kamyonları ve hatta tankları otonom araçlara dönüştüren teknoloji


Büyük bir kamyon üzerindeki SensorPod'ların çizimi (Kodiak Robotics) (Kurt “CyberGuy” Knutsson)


VOLVO VE AURORA'NIN OTONOM BÜYÜK ARAÇLARI OTOYOLLARA GELİYOR

Benzersiz otonom teknoloji: Her zaman tetikte olun


Kodiak'ın Guardian teknolojisi rotaları sürekli olarak hesaplıyor ve yeniden hesaplıyor, her zaman yedek bir planla hazır. Bunu, asla yorulmayan veya dikkati dağılmayan aşırı dikkatli bir yardımcı pilota sahip olmak gibi düşünün.


Büyük araçları, kamyonları ve hatta tankları otonom araçlara dönüştüren teknoloji


Guardian teknolojisinin büyük bir kamyonda (Kodiak Robotics) kullanıldığına dair bir örnek (Kurt “CyberGuy” Knutsson)


ÖZEL VERİLERİNİZİ NASIL KALDIRABİLİRSİNİZ? İNTERNET

Uyarlanabilir haritalar: Ortalama haritanızdan daha akıllı


Kodiak, anında güncellenebilen esnek bir haritalama sistemi kullanır. Gerçek dünyadaki değişikliklere uyum sağlayacak kadar akıllıdır ve bu da onu hem yol hem de arazi ortamları için mükemmel kılar.


Büyük araçları, kamyonları ve hatta tankları otonom araçlara dönüştüren teknoloji


Büyük bir araç tarafından kullanılan Kodiak haritalarının çizimi (Kodiak Robotics) (Kurt “CyberGuy” Knutsson)


2024 YILININ EN İYİ SEYAHAT EKİPMANLARI

Bu otonom sürüş teknolojisi ticari kamyonculuğu nasıl değiştirecek?


Şimdi, bu teknolojinin büyük kamyonlar için oyunu nasıl değiştirdiğini tartışalım. Kodiak'ın otonom teknolojisi, mevcut sınıf-8 platformlarına sorunsuz bir şekilde entegre olacak şekilde tasarlanmıştır ve bu da onu uzun mesafeli rotalar için mükemmel bir uyum haline getirir. Kodiak Driver asla hız yapmaz, dikkati dağılmaz veya uykulu hale gelmez, bu da daha güvenli yollar ve daha verimli operasyonlar anlamına gelir.

Kodiak kamyonları neredeyse 7/24 çalışabilir, yalnızca yakıt ikmali, bakım ve yükleme için dururlar. Bu artan verimlilik, daha iyi varlık kullanımına, daha güvenilir teslimatlara ve hatta daha az yakıt tüketimine yol açar. Aslında, otonom sürüş teknolojisi yakıt tüketimini ve emisyonları %25'e kadar azaltmaya yardımcı olabilir.


Büyük araçları, kamyonları ve hatta tankları otonom araçlara dönüştüren teknoloji


Büyük bir aracın yan tarafındaki SensorPod'lar (Kodiak Robotics) (Kurt “CyberGuy” Knutsson)

Askeri güç: Kodiak'ın ulusal güvenlikteki rolü


Kodiak'ın teknolojisi yalnızca ticari kullanım için değil; aynı zamanda askeri sektörde de dalga yaratıyor. Otonom kara araçları (AGV'ler) gelecekteki güvenlik operasyonlarının önemli bir parçası olmaya hazırlanıyor. Askeri sınıf SensorPod'lar her türlü araca uyarlanabilir ve her türlü kara görevinde güvenilir ve bakımı yapılabilir olacak şekilde üretilmiştir.

Bu, yüksek riskli durumlarda hayati önem taşıyabilecek hızlı değiştirmeler ve daha az kesinti süresi anlamına gelir. Kodiak'ın AGV'leri, gelişmiş dayanıklılık, dayanıklılık ve tehlikeli ortamlarda çalışma yeteneği sunarak ABD askeri personelini zarardan korur.


Büyük araçları, kamyonları ve hatta tankları otonom araçlara dönüştüren teknoloji


SensörPod'ların takılı olduğu bir tankın çizimi (Kodiak Robotics) (Kurt “CyberGuy” Knutsson)

Otonom teknolojiyle daha güvenli yollar vaadi


Otonom kamyonlar geliştirmenin ardındaki motivasyonu sorduğumuzda, Kodiak'ın ticarileştirme başkan yardımcısı ve ulaştırma sektörü genel müdürü Michael Wiesinger, gelişmiş güvenlik ve verimlilik potansiyelini vurguladı: “Otonom kamyonlar geliştiriyoruz çünkü yolları herkes için daha güvenli ve ulaşımı daha verimli hale getirmeye yardımcı olabileceklerine inanıyoruz. Sistemimizi yoldaki en güvenli sürücü olacak şekilde inşa ediyoruz. Kodiak'ın otonom kamyon teknolojisi aracın etrafındaki her alanı aynı anda izliyor, uykulu veya dikkati dağılmıyor ve bir insan sürücünün yapabileceğinden daha hızlı tepki veriyor.”

YAPAY ZEKA (YZ) NEDİR?

Kurt'un temel çıkarımları


Kodiak Robotics, otonom kamyonculuk ve askeri operasyonlarda mümkün olanın sınırlarını zorluyor. Sadece otonom araçlar üretmiyorlar; tüm endüstrileri yeniden tasarlıyorlar. Güvenlik, verimlilik ve uyarlanabilirliğe odaklanarak Kodiak, otonom araçların otoyollarımızda ve savunma operasyonlarımızda yaygın olduğu bir geleceğin yolunu açıyor. Yani, bir dahaki sefere yola çıktığınızda ve sorunsuz bir şekilde ilerleyen bir kamyon gördüğünüzde veya başarılı bir askeri operasyon duyduğunuzda, kim bilir? Belki de Kodiak'ın otonom teknolojisi tarafından destekleniyordur.

Siz ne düşünüyorsunuz? Bu otonom sürüş teknolojisinin olasılığı sizi heyecanlandırıyor mu? Yoksa bu fikir sizi hala biraz gergin mi ediyor? Bize yazarak bildirin. Cyberguy.com/İletişim.

Daha fazla teknoloji ipucu ve güvenlik uyarısı için ücretsiz CyberGuy Raporu Bültenime abone olmak için şuraya gidin: Cyberguy.com/Haber Bülteni.

Kurt'a bir soru sorun veya hangi hikayeleri ele almamızı istediğinizi bize bildirin.

Kurt'u sosyal medya kanallarından takip edin:

CyberGuy'a en çok sorulan soruların cevapları:

Telif hakkı 2024 CyberGuy.com. Tüm hakları saklıdır.



Kurt “CyberGuy” Knutsson, Haberler ve FOX Business'ta “FOX & Friends” programında sabah programlarından başlayarak hayatı daha iyi hale getiren teknoloji, ekipman ve aletlere derin bir sevgi duyan ödüllü bir teknoloji gazetecisidir. Teknolojiyle ilgili bir sorunuz mu var? Kurt'un ücretsiz CyberGuy Bülteni'ni alın, sesinizi, bir hikaye fikrinizi veya yorumunuzu CyberGuy.com'da paylaşın.