Kara Cuma kapıda ve siz Şükran Günü'nden arta kalanları bitirdiğinizde Noel kapınızı çoktan çalmış olacak. Bu abartı olabilir ama tatil sezonu yaklaştıkça kimliğe bürünme dolandırıcılıklarındaki artış abartı değil.
Alışveriş tüm hızıyla devam ederken Amazon özellikle büyük bir hedef haline geliyor. Kötü niyetli kişilerin güvenilir kişilermiş gibi davranarak Sosyal Güvenlik numaraları, banka bilgileri veya Amazon hesabı kimlik bilgileri gibi hassas bilgilere erişmeye çalışmasını bekliyoruz.
Bu tatil sezonunda dolandırıcılık içermeyen bir alışveriş deneyimi yaşamanıza yardımcı olmak amacıyla, dolandırıcıların platformu nasıl taklit ettiğini, Amazon'un tatil dolandırıcılıklarıyla mücadele etmek için neler yaptığını ve Amazon'da nasıl kalabileceğinizi öğrenmek üzere Amazon Dünya Çapında Alıcı Riskini Önlemeden Sorumlu Başkan Yardımcısı Scott Knapp ile konuştuk. güvenli.
5 GÜN KALDI! TATİLLER İÇİN 500$ HEDİYE KARTI VERİLİYORUM(24.12.2012 PT'de sona eriyor)
Amazon uygulamasında alışveriş yapan bir kadın (Kurt “CyberGuy” Knutsson)
En yaygın Amazon kimliğe bürünme dolandırıcılıkları
Amazon dünyanın en büyük e-ticaret platformudur ve tatil sezonunda daha da önem kazanmaktadır. Birçoğumuz fırsat peşinde koşarken, dolandırıcılar bunun farkında ve bundan yararlanmaya hazır. Alışveriş yapanları kart ayrıntılarını veya diğer hassas bilgileri vermeleri için kandırmak amacıyla sıklıkla kimliğe bürünme dolandırıcılığına başvuruyorlar.
“2023 tatil alışveriş sezonunda (Kara Cuma'dan Noel Günü'ne kadar), Amazon müşterileri tarafından en sık bildirilen kimliğe bürünme dolandırıcılığı, ABD'de ödemenin gerekli olduğunu iddia eden sahte sipariş veya gönderim onaylarını içeriyordu. Bu dolandırıcılık raporlarında neredeyse 1,5 kat artış oldu üç hafta öncesinden” dedi Knapp.
Bu dönemde yaygın olarak görülen başka bir taklit dolandırıcılığı, popüler teknoloji ürünleri için sahte satın alma uyarılarını içeriyor. Knapp, Amazon'un müşteri raporlarında üç hafta öncesine kıyasla yaklaşık 13 kat artış gördüğünü söyledi.
Dizüstü bilgisayarıyla Amazon'dan alışveriş yapan bir kadın (Kurt “CyberGuy” Knutsson)
İŞTE ACIMASIZ HACKER'LARIN 110 MİLYON AT&T MÜŞTERİSİNDEN ÇALDIĞI ŞEYLER
Amazon müşterilerini güvende tutmak için ne yapıyor?
Pek çok dolandırıcının Amazon müşterilerini hedef almaya çalıştığı açık, bu yüzden şirketin onları güvende tutmak için ne yaptığını anlamak istedim. Knapp'a, e-kuyruk devinin en son çevrimiçi tatil dolandırıcılıklarının önünde nasıl kaldığına dair bir sürü soru sordum ve yanıtlarını aşağıda okuyabilirsiniz.
Amazon, kimlik avı web sitelerini ve kimliğe bürünme planlarında kullanılan telefon numaralarını ortadan kaldırmak için nasıl çalışıyor?
“Amacımız, müşterilerin Amazon'da alışveriş yaparken korunmasını sağlamaktır. Bu nedenle, kötü aktörleri sorumlu tutmak için kamu-özel ortaklıklarıyla dolandırıcıları ortadan kaldırmaya başlıyoruz. Makine öğrenimi bilim insanları ve uzman araştırmacıların da dahil olduğu bir ekibimiz var. Mağazamızı ve tüketicilerimizi dolandırıcılık ve diğer suiistimal türlerinden koruyan.
“Yalnızca 2023 yılında, kimliğe bürünme planlarının bir parçası olarak kullanılan 40.000'den fazla kimlik avı web sitesini ve 10.000 telefon numarasını kaldırmaya başladık. Bildirilen dolandırıcılık telefon numaralarını aynı gün, kimlik avı web sitelerini ise yalnızca birkaç saat içinde kaldırabiliriz. Ayrıca ortak oluyoruz. Yüzlerce kötü niyetli kişiyi yetkililere yönlendirmek de dahil olmak üzere dolandırıcıların sorumlu tutulmasını sağlamak için dünya çapında kolluk kuvvetleriyle birlikte çalışıyoruz.”
YAŞAM TARZI BÜLTENİMİZE KAYIT OLMAK İÇİN BURAYA TIKLAYIN
Amazon'un e-posta doğrulama teknolojisinin kimlik avı girişimlerini belirlemeye nasıl yardımcı olduğunu açıklayabilir misiniz?
“Müşterilerin Amazon'dan gelen gerçek e-postaları tanımlamasını ve kimlik avı girişimlerinden kaçınmasını kolaylaştırmak için güvenli bir e-posta özelliğinin benimsenmesi de dahil olmak üzere sektör lideri araçları uygulayarak, kötü niyetli kişilerin Amazon iletişimlerini taklit etmesini zorlaştırdık. Gmail kullanan müşteriler, Yahoo ve diğer yaygın e-posta sağlayıcıları, gelen kutularında gülümseme logosu bulunan bir @amazon.com e-postası aldıklarında, bu e-postanın gerçekten bizden geldiğinden emin olabilirler.”
Amazon'un A'dan Z'ye Garantisini ve tatil alışverişçilerini nasıl koruduğunu açıklayabilir misiniz?
“Amazon mağazasındaki satışların %60'ından fazlası, tüketicilere çok çeşitli muhteşem ürünler, rekabetçi fiyatlar ve kolaylık sunan, çoğu küçük ve orta ölçekli işletmelerden oluşan bağımsız satıcılardan geliyor. Müşteriler Amazon mağazasından alışveriş yaptığında, A'dan Z'ye Garantiyle mağazamızda satılan ürünlerin arkasında olduğumuzu bilerek gönül rahatlığıyla bunu yapabilirler.
“Bir hak talebinde bulunulduğunda Amazon, gelişmiş sahtekarlık ve suiistimal tespit sistemlerimizi harici, bağımsız sigorta uzmanlarıyla birleştirerek başvuruları analiz eder, satış ortaklarımız adına soruşturma çalışmalarını üstlenir, geçerli iddialar sunar ve asılsız, anlamsız veya kötü niyetli iddiaları reddeder. Bu işi satıcılar adına yaparak, onları bu iddiaları kendi başlarına araştırmak zorunda kalmaktan kurtarıyoruz. Bu süreçte yenilik yapmak, müşterilerin güvenle alışveriş yapmasını sağlar ve bu da satış ortağının başarısını artırır.
“Amazon'un koruması, dünya çapındaki mağazamızdan satın alınan fiziksel ürünler için geçerlidir ve müşterilerin, ister Amazon'dan ister yaklaşık iki milyon satış ortağımızdan birinden satın alınmış olsun, zamanında teslimatla veya satın alma koşullarıyla ilgili sorun yaşaması gibi pek olası olmayan bir durumda, Amazon bunu gerçekleştirecektir. Müşteriler, ister tatil alışveriş sezonunda ister yıl boyunca herhangi bir zamanda iade ederek veya değiştirerek, A'dan Z'ye Garantiyle Amazon'un geniş yelpazedeki muhteşem ürünlerinden güvenle alışveriş yapabilirler.”
Amazon web sitesinin görüntüsü (Kurt “CyberGuy” Knutsson)
KÖTÜ AMAÇLI YAZILIMIN SİZE GÖNDERİLMESİ İÇİN EN SON NUMARA OLARAK ŞİFRELENMİŞ PDF'LERE DİKKAT EDİN
Amazon müşterileri nasıl güvende kalabilir?
1. Tehlike işaretlerine dikkat edin: Kimliğe bürünme dolandırıcılığının bazı belirtileri arasında hesap veya ödeme bilgilerinin talep edilmesi ve yanlış bir aciliyet duygusu yaratılması yer alır. Amazon asla telefon, e-posta veya herhangi bir harici web sitesi aracılığıyla şifrenizi, ödemenizi veya banka havalenizi istemez. Dolandırıcılar bir satın alma işlemine (gerçek veya sahte), bir çekilişe, bir ödüle atıfta bulunabilir veya “hesabınızın kilitlendiğini” iddia ederek sizi bir bağlantıya tıklamaya, ödeme yapmaya veya hediye kartı satın almaya teşvik edebilir.
2. E-postayı doğrulayın: Bir siparişle ilgili sorularınız için her zaman Amazon.com'daki veya “Amazon Alışveriş” uygulaması aracılığıyla sipariş geçmişinizi kontrol edin. Sipariş geçmişinizde yalnızca meşru satın alma işlemleri görünecektir. Bir e-postanın meşruiyetinden emin değilseniz Amazon'un web sitesine veya uygulamasına giderek Mesaj Merkezine erişin ve gerçek iletişimleri inceleyin.
Ayrıca, gönderenin e-posta adresini her zaman “Gönderen” adının üzerine getirerek kontrol etmeli ve bunun “@amazon.com”dan gelen gerçek bir Amazon e-postası olduğunu doğrulamalısınız.
BURAYA TIKLAYARAK FOX BUSINESS'I HAREKETE GEÇİRİN
Bir Amazon e-postası (Kurt “CyberGuy” Knutsson)
3. Kimlik avı bağlantılarına karşı dikkatli olun: Özellikle alışveriş fırsatları, sipariş onayları veya hesap sorunlarıyla ilgili mesajlarda rastgele bağlantılara tıklamaktan kaçının. Dolandırıcılar, meşru perakendecileri taklit etmek ve bilgilerinizi çalmak için sıklıkla sahte bağlantılar kullanır.
Kendinizi kötü amaçlı bağlantılardan korumanın en iyi yolu, tüm cihazlarınızda antivirüs yazılımının yüklü olmasıdır. Bu koruma aynı zamanda kimlik avı e-postalarına ve fidye yazılımı dolandırıcılıklarına karşı sizi uyararak kişisel bilgilerinizi ve dijital varlıklarınızı güvende tutar.
Windows, Mac, Android ve iOS cihazlarınız için 2024'ün en iyi antivirüs korumasını kazananların seçimlerini öğrenin.
4. “Gerçek olamayacak kadar iyi” tekliflere kanmayın: Dolandırıcılar genellikle kurbanlarını popüler ürünlerde büyük indirimler veya “özel” teklifler gibi karşı konulmaz fırsatlarla cezbeder. Bir teklif gerçek olamayacak kadar iyi görünüyorsa, muhtemelen öyledir. Bu teklifler, kişisel ve finansal bilgilerinizi çalmak için tasarlanmış sahte web sitelerine veya kimlik avı girişimlerine bağlı olabilir. Bir satın alma işlemi yapmadan önce daima herhangi bir anlaşmanın meşruiyetini iki kez kontrol edin. Emin değilseniz ürünü aramak ve fiyatları karşılaştırmak için resmi Amazon sitesini veya uygulamasını ziyaret edin.
5. Kişisel veri kaldırma hizmetini kullanın: Dolandırıcılar, bilgilerinizi veri komisyoncuları, kişi arama siteleri ve kamuya açık kayıtlar dahil olmak üzere çeşitli çevrimiçi kaynaklardan elde edebilir. Veri kaldırma hizmeti kullanmak, dijital ayak izinizi azaltmanıza yardımcı olabilir ve dolandırıcıların kişisel bilgilerinize erişmesini zorlaştırabilir. Bu proaktif adım, kimlik hırsızlığının önlenmesi ve yoğun tatil sezonunda dolandırıcılık kurbanı olma olasılığının en aza indirilmesi açısından çok önemli olabilir.
Hiçbir hizmet tüm verilerinizi internetten kaldırmayı vaat etmese de, bilgilerinizin yüzlerce siteden daha uzun bir süre boyunca sürekli olarak kaldırılması sürecini sürekli olarak izlemek ve otomatikleştirmek istiyorsanız, bir kaldırma hizmetine sahip olmak harikadır. Veri kaldırma hizmetleri için en iyi seçimlerime buradan göz atın.
6. Şüpheli etkinliği bildirin: Bir kimliğe bürünme dolandırıcılığıyla karşılaşırsanız yapacağınız en iyi şey bunu Amazon'a bildirmektir. Knapp şöyle diyor: “Tüketiciler bize dolandırıcılık bildiriminde bulundukça, araçlarımız kötü aktörleri tespit etmede o kadar iyi olur, böylece onlara karşı önlem alabilir ve tüketicileri koruyabiliriz. Tüketiciler bir dolandırıcılıkla karşılaştıklarından şüphelenirlerse şüpheli iletişimleri bize bildirebilirler. amazon.com/ReportAScam adresine giderek hesaplarını koruyabilir ve tüketicilerin güvenliğini sağlamaya yardımcı olmak için kötü aktörleri kolluk kuvvetlerine yönlendirebiliriz.”
BANKA HESABINIZ HACKLENİRSE NE YAPMALISINIZ
Kurt'un önemli çıkarımı
Dolandırıcılar tatil sezonunuzu mahvetmek için ellerinden geleni yapacaktır, ancak doğru araçlar ve biraz sağduyu ile onların taktiklerinin çoğundan kolayca kaçınılabilir. Fırsatlar, indirimler sunan veya kişisel bilgilerinizi isteyen istenmeyen kısa mesajlara, e-postalara veya telefon görüşmelerine karşı dikkatli olun. Amazon'da alışveriş yapıyorsanız her şeyi Amazon uygulaması aracılığıyla takip edin ve endişeleriniz veya sorularınız için müşteri desteğine ulaşın.
FOX HABER UYGULAMASINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYIN
Alışverişin yoğun olduğu zamanlarda çevrimiçi perakendecilerin müşteri güvenliğini artırmak için hangi özellikleri veya araçları uygulamasını istersiniz? adresine yazarak bize bildirin. Cyberguy.com/Contact.
Daha fazla teknik ipucum ve güvenlik uyarım için şu adrese giderek ücretsiz CyberGuy Rapor Bültenime abone olun: Cyberguy.com/Newsletter.
Kurt'a bir soru sorun veya hangi hikayeleri ele almamızı istediğinizi bize bildirin.
Kurt'u sosyal kanallarında takip edin:
En çok sorulan CyberGuy sorularının yanıtları:
Kurt'tan yeni:
CyberGuy'un yeni oyunlarını deneyin (bulmacalar, kelime aramaları, bilgiler ve daha fazlası!)
CyberGuy'un 500 Dolarlık Tatil Hediye Kartı Çekilişlerine Katılın
KURT'UN TATİL HEDİYE KILAVUZLARI
Fırsatlar: Rakipsiz En İyi Kara Cuma fırsatları | Dizüstü bilgisayarlar | Masaüstü bilgisayarlar | Yazıcılar
Erkekler için en iyi hediyeler | Kadınlar | Çocuklar | Gençler | Evcil hayvan severler
Telif hakkı 2024 CyberGuy.com'a aittir. Her hakkı saklıdır.
Kurt “CyberGuy” Knutsson, sabahları “FOX & Friends” programında Haberler ve FOX Business'a yaptığı katkılarla hayatı daha iyi hale getiren teknolojiye, donanıma ve cihazlara derin bir sevgi besleyen ödüllü bir teknoloji gazetecisidir. Teknik bir sorunuz mu var? Kurt'un ücretsiz CyberGuy Bültenini edinin, sesinizi, hikaye fikrinizi veya yorumunuzu CyberGuy.com'da paylaşın.
Alışveriş tüm hızıyla devam ederken Amazon özellikle büyük bir hedef haline geliyor. Kötü niyetli kişilerin güvenilir kişilermiş gibi davranarak Sosyal Güvenlik numaraları, banka bilgileri veya Amazon hesabı kimlik bilgileri gibi hassas bilgilere erişmeye çalışmasını bekliyoruz.
Bu tatil sezonunda dolandırıcılık içermeyen bir alışveriş deneyimi yaşamanıza yardımcı olmak amacıyla, dolandırıcıların platformu nasıl taklit ettiğini, Amazon'un tatil dolandırıcılıklarıyla mücadele etmek için neler yaptığını ve Amazon'da nasıl kalabileceğinizi öğrenmek üzere Amazon Dünya Çapında Alıcı Riskini Önlemeden Sorumlu Başkan Yardımcısı Scott Knapp ile konuştuk. güvenli.
5 GÜN KALDI! TATİLLER İÇİN 500$ HEDİYE KARTI VERİLİYORUM(24.12.2012 PT'de sona eriyor)
Amazon uygulamasında alışveriş yapan bir kadın (Kurt “CyberGuy” Knutsson)
En yaygın Amazon kimliğe bürünme dolandırıcılıkları
Amazon dünyanın en büyük e-ticaret platformudur ve tatil sezonunda daha da önem kazanmaktadır. Birçoğumuz fırsat peşinde koşarken, dolandırıcılar bunun farkında ve bundan yararlanmaya hazır. Alışveriş yapanları kart ayrıntılarını veya diğer hassas bilgileri vermeleri için kandırmak amacıyla sıklıkla kimliğe bürünme dolandırıcılığına başvuruyorlar.
“2023 tatil alışveriş sezonunda (Kara Cuma'dan Noel Günü'ne kadar), Amazon müşterileri tarafından en sık bildirilen kimliğe bürünme dolandırıcılığı, ABD'de ödemenin gerekli olduğunu iddia eden sahte sipariş veya gönderim onaylarını içeriyordu. Bu dolandırıcılık raporlarında neredeyse 1,5 kat artış oldu üç hafta öncesinden” dedi Knapp.
Bu dönemde yaygın olarak görülen başka bir taklit dolandırıcılığı, popüler teknoloji ürünleri için sahte satın alma uyarılarını içeriyor. Knapp, Amazon'un müşteri raporlarında üç hafta öncesine kıyasla yaklaşık 13 kat artış gördüğünü söyledi.
Dizüstü bilgisayarıyla Amazon'dan alışveriş yapan bir kadın (Kurt “CyberGuy” Knutsson)
İŞTE ACIMASIZ HACKER'LARIN 110 MİLYON AT&T MÜŞTERİSİNDEN ÇALDIĞI ŞEYLER
Amazon müşterilerini güvende tutmak için ne yapıyor?
Pek çok dolandırıcının Amazon müşterilerini hedef almaya çalıştığı açık, bu yüzden şirketin onları güvende tutmak için ne yaptığını anlamak istedim. Knapp'a, e-kuyruk devinin en son çevrimiçi tatil dolandırıcılıklarının önünde nasıl kaldığına dair bir sürü soru sordum ve yanıtlarını aşağıda okuyabilirsiniz.
Amazon, kimlik avı web sitelerini ve kimliğe bürünme planlarında kullanılan telefon numaralarını ortadan kaldırmak için nasıl çalışıyor?
“Amacımız, müşterilerin Amazon'da alışveriş yaparken korunmasını sağlamaktır. Bu nedenle, kötü aktörleri sorumlu tutmak için kamu-özel ortaklıklarıyla dolandırıcıları ortadan kaldırmaya başlıyoruz. Makine öğrenimi bilim insanları ve uzman araştırmacıların da dahil olduğu bir ekibimiz var. Mağazamızı ve tüketicilerimizi dolandırıcılık ve diğer suiistimal türlerinden koruyan.
“Yalnızca 2023 yılında, kimliğe bürünme planlarının bir parçası olarak kullanılan 40.000'den fazla kimlik avı web sitesini ve 10.000 telefon numarasını kaldırmaya başladık. Bildirilen dolandırıcılık telefon numaralarını aynı gün, kimlik avı web sitelerini ise yalnızca birkaç saat içinde kaldırabiliriz. Ayrıca ortak oluyoruz. Yüzlerce kötü niyetli kişiyi yetkililere yönlendirmek de dahil olmak üzere dolandırıcıların sorumlu tutulmasını sağlamak için dünya çapında kolluk kuvvetleriyle birlikte çalışıyoruz.”
YAŞAM TARZI BÜLTENİMİZE KAYIT OLMAK İÇİN BURAYA TIKLAYIN
Amazon'un e-posta doğrulama teknolojisinin kimlik avı girişimlerini belirlemeye nasıl yardımcı olduğunu açıklayabilir misiniz?
“Müşterilerin Amazon'dan gelen gerçek e-postaları tanımlamasını ve kimlik avı girişimlerinden kaçınmasını kolaylaştırmak için güvenli bir e-posta özelliğinin benimsenmesi de dahil olmak üzere sektör lideri araçları uygulayarak, kötü niyetli kişilerin Amazon iletişimlerini taklit etmesini zorlaştırdık. Gmail kullanan müşteriler, Yahoo ve diğer yaygın e-posta sağlayıcıları, gelen kutularında gülümseme logosu bulunan bir @amazon.com e-postası aldıklarında, bu e-postanın gerçekten bizden geldiğinden emin olabilirler.”
Amazon'un A'dan Z'ye Garantisini ve tatil alışverişçilerini nasıl koruduğunu açıklayabilir misiniz?
“Amazon mağazasındaki satışların %60'ından fazlası, tüketicilere çok çeşitli muhteşem ürünler, rekabetçi fiyatlar ve kolaylık sunan, çoğu küçük ve orta ölçekli işletmelerden oluşan bağımsız satıcılardan geliyor. Müşteriler Amazon mağazasından alışveriş yaptığında, A'dan Z'ye Garantiyle mağazamızda satılan ürünlerin arkasında olduğumuzu bilerek gönül rahatlığıyla bunu yapabilirler.
“Bir hak talebinde bulunulduğunda Amazon, gelişmiş sahtekarlık ve suiistimal tespit sistemlerimizi harici, bağımsız sigorta uzmanlarıyla birleştirerek başvuruları analiz eder, satış ortaklarımız adına soruşturma çalışmalarını üstlenir, geçerli iddialar sunar ve asılsız, anlamsız veya kötü niyetli iddiaları reddeder. Bu işi satıcılar adına yaparak, onları bu iddiaları kendi başlarına araştırmak zorunda kalmaktan kurtarıyoruz. Bu süreçte yenilik yapmak, müşterilerin güvenle alışveriş yapmasını sağlar ve bu da satış ortağının başarısını artırır.
“Amazon'un koruması, dünya çapındaki mağazamızdan satın alınan fiziksel ürünler için geçerlidir ve müşterilerin, ister Amazon'dan ister yaklaşık iki milyon satış ortağımızdan birinden satın alınmış olsun, zamanında teslimatla veya satın alma koşullarıyla ilgili sorun yaşaması gibi pek olası olmayan bir durumda, Amazon bunu gerçekleştirecektir. Müşteriler, ister tatil alışveriş sezonunda ister yıl boyunca herhangi bir zamanda iade ederek veya değiştirerek, A'dan Z'ye Garantiyle Amazon'un geniş yelpazedeki muhteşem ürünlerinden güvenle alışveriş yapabilirler.”
Amazon web sitesinin görüntüsü (Kurt “CyberGuy” Knutsson)
KÖTÜ AMAÇLI YAZILIMIN SİZE GÖNDERİLMESİ İÇİN EN SON NUMARA OLARAK ŞİFRELENMİŞ PDF'LERE DİKKAT EDİN
Amazon müşterileri nasıl güvende kalabilir?
1. Tehlike işaretlerine dikkat edin: Kimliğe bürünme dolandırıcılığının bazı belirtileri arasında hesap veya ödeme bilgilerinin talep edilmesi ve yanlış bir aciliyet duygusu yaratılması yer alır. Amazon asla telefon, e-posta veya herhangi bir harici web sitesi aracılığıyla şifrenizi, ödemenizi veya banka havalenizi istemez. Dolandırıcılar bir satın alma işlemine (gerçek veya sahte), bir çekilişe, bir ödüle atıfta bulunabilir veya “hesabınızın kilitlendiğini” iddia ederek sizi bir bağlantıya tıklamaya, ödeme yapmaya veya hediye kartı satın almaya teşvik edebilir.
2. E-postayı doğrulayın: Bir siparişle ilgili sorularınız için her zaman Amazon.com'daki veya “Amazon Alışveriş” uygulaması aracılığıyla sipariş geçmişinizi kontrol edin. Sipariş geçmişinizde yalnızca meşru satın alma işlemleri görünecektir. Bir e-postanın meşruiyetinden emin değilseniz Amazon'un web sitesine veya uygulamasına giderek Mesaj Merkezine erişin ve gerçek iletişimleri inceleyin.
Ayrıca, gönderenin e-posta adresini her zaman “Gönderen” adının üzerine getirerek kontrol etmeli ve bunun “@amazon.com”dan gelen gerçek bir Amazon e-postası olduğunu doğrulamalısınız.
BURAYA TIKLAYARAK FOX BUSINESS'I HAREKETE GEÇİRİN
Bir Amazon e-postası (Kurt “CyberGuy” Knutsson)
3. Kimlik avı bağlantılarına karşı dikkatli olun: Özellikle alışveriş fırsatları, sipariş onayları veya hesap sorunlarıyla ilgili mesajlarda rastgele bağlantılara tıklamaktan kaçının. Dolandırıcılar, meşru perakendecileri taklit etmek ve bilgilerinizi çalmak için sıklıkla sahte bağlantılar kullanır.
Kendinizi kötü amaçlı bağlantılardan korumanın en iyi yolu, tüm cihazlarınızda antivirüs yazılımının yüklü olmasıdır. Bu koruma aynı zamanda kimlik avı e-postalarına ve fidye yazılımı dolandırıcılıklarına karşı sizi uyararak kişisel bilgilerinizi ve dijital varlıklarınızı güvende tutar.
Windows, Mac, Android ve iOS cihazlarınız için 2024'ün en iyi antivirüs korumasını kazananların seçimlerini öğrenin.
4. “Gerçek olamayacak kadar iyi” tekliflere kanmayın: Dolandırıcılar genellikle kurbanlarını popüler ürünlerde büyük indirimler veya “özel” teklifler gibi karşı konulmaz fırsatlarla cezbeder. Bir teklif gerçek olamayacak kadar iyi görünüyorsa, muhtemelen öyledir. Bu teklifler, kişisel ve finansal bilgilerinizi çalmak için tasarlanmış sahte web sitelerine veya kimlik avı girişimlerine bağlı olabilir. Bir satın alma işlemi yapmadan önce daima herhangi bir anlaşmanın meşruiyetini iki kez kontrol edin. Emin değilseniz ürünü aramak ve fiyatları karşılaştırmak için resmi Amazon sitesini veya uygulamasını ziyaret edin.
5. Kişisel veri kaldırma hizmetini kullanın: Dolandırıcılar, bilgilerinizi veri komisyoncuları, kişi arama siteleri ve kamuya açık kayıtlar dahil olmak üzere çeşitli çevrimiçi kaynaklardan elde edebilir. Veri kaldırma hizmeti kullanmak, dijital ayak izinizi azaltmanıza yardımcı olabilir ve dolandırıcıların kişisel bilgilerinize erişmesini zorlaştırabilir. Bu proaktif adım, kimlik hırsızlığının önlenmesi ve yoğun tatil sezonunda dolandırıcılık kurbanı olma olasılığının en aza indirilmesi açısından çok önemli olabilir.
Hiçbir hizmet tüm verilerinizi internetten kaldırmayı vaat etmese de, bilgilerinizin yüzlerce siteden daha uzun bir süre boyunca sürekli olarak kaldırılması sürecini sürekli olarak izlemek ve otomatikleştirmek istiyorsanız, bir kaldırma hizmetine sahip olmak harikadır. Veri kaldırma hizmetleri için en iyi seçimlerime buradan göz atın.
6. Şüpheli etkinliği bildirin: Bir kimliğe bürünme dolandırıcılığıyla karşılaşırsanız yapacağınız en iyi şey bunu Amazon'a bildirmektir. Knapp şöyle diyor: “Tüketiciler bize dolandırıcılık bildiriminde bulundukça, araçlarımız kötü aktörleri tespit etmede o kadar iyi olur, böylece onlara karşı önlem alabilir ve tüketicileri koruyabiliriz. Tüketiciler bir dolandırıcılıkla karşılaştıklarından şüphelenirlerse şüpheli iletişimleri bize bildirebilirler. amazon.com/ReportAScam adresine giderek hesaplarını koruyabilir ve tüketicilerin güvenliğini sağlamaya yardımcı olmak için kötü aktörleri kolluk kuvvetlerine yönlendirebiliriz.”
BANKA HESABINIZ HACKLENİRSE NE YAPMALISINIZ
Kurt'un önemli çıkarımı
Dolandırıcılar tatil sezonunuzu mahvetmek için ellerinden geleni yapacaktır, ancak doğru araçlar ve biraz sağduyu ile onların taktiklerinin çoğundan kolayca kaçınılabilir. Fırsatlar, indirimler sunan veya kişisel bilgilerinizi isteyen istenmeyen kısa mesajlara, e-postalara veya telefon görüşmelerine karşı dikkatli olun. Amazon'da alışveriş yapıyorsanız her şeyi Amazon uygulaması aracılığıyla takip edin ve endişeleriniz veya sorularınız için müşteri desteğine ulaşın.
FOX HABER UYGULAMASINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYIN
Alışverişin yoğun olduğu zamanlarda çevrimiçi perakendecilerin müşteri güvenliğini artırmak için hangi özellikleri veya araçları uygulamasını istersiniz? adresine yazarak bize bildirin. Cyberguy.com/Contact.
Daha fazla teknik ipucum ve güvenlik uyarım için şu adrese giderek ücretsiz CyberGuy Rapor Bültenime abone olun: Cyberguy.com/Newsletter.
Kurt'a bir soru sorun veya hangi hikayeleri ele almamızı istediğinizi bize bildirin.
Kurt'u sosyal kanallarında takip edin:
En çok sorulan CyberGuy sorularının yanıtları:
Kurt'tan yeni:
CyberGuy'un yeni oyunlarını deneyin (bulmacalar, kelime aramaları, bilgiler ve daha fazlası!)
CyberGuy'un 500 Dolarlık Tatil Hediye Kartı Çekilişlerine Katılın
KURT'UN TATİL HEDİYE KILAVUZLARI
Fırsatlar: Rakipsiz En İyi Kara Cuma fırsatları | Dizüstü bilgisayarlar | Masaüstü bilgisayarlar | Yazıcılar
Erkekler için en iyi hediyeler | Kadınlar | Çocuklar | Gençler | Evcil hayvan severler
Telif hakkı 2024 CyberGuy.com'a aittir. Her hakkı saklıdır.
Kurt “CyberGuy” Knutsson, sabahları “FOX & Friends” programında Haberler ve FOX Business'a yaptığı katkılarla hayatı daha iyi hale getiren teknolojiye, donanıma ve cihazlara derin bir sevgi besleyen ödüllü bir teknoloji gazetecisidir. Teknik bir sorunuz mu var? Kurt'un ücretsiz CyberGuy Bültenini edinin, sesinizi, hikaye fikrinizi veya yorumunuzu CyberGuy.com'da paylaşın.